MN 11601 |
|
1. technické rozměry: 2. nosnost plavidla |
|
maximální délka lodního tělesa : Lmax : 80,1 m váha prázdné lodi : 350 tun |
|
maximální šířka lodního tělesa : Bmax : 9,33 m podlaha dřevěná / železná : |
|
nejvyšší pevný bod lod. tělesa : Hfix : 5,0 m nosnost : 90 cm : 187 / 170 tun |
|
ponor prázdné lodi : Tmin : 0,95 m 100 cm : 251 / 233 tun |
|
maximální ponor plné lodi : Tmax : 2,40 m 110 cm : 317 / 297 tun |
|
120 cm : 382 / 361 tun |
|
3. nákladní prostory : 2 130 cm : 447 / 426 tun |
|
140 cm : 512 / 491 tun |
|
délka nákladního prostoru před kormidelnou : 21,5 / 19,5 m 150 cm : 578 / 556 tun |
|
dtto od přídě : 31,5 / 31,5 m 180 cm : 777 /755 tun |
|
šířka nákladního prostoru v jícnech : 7,2 m 200 cm : 912 /888 tun |
|
prostornost : 1265 m3, plocha nákl. prostorů : 420 m2 240 cm : 1181 / 1158 tun |
|
2 nákladní prostory, délka prostoru před kormidelnou: 21,5 m |
|
délka prostoru od přídě : 31,5 m |
|
šířka jícnů nakládních prostorů : 7,2 m |
|
šířka nákl prostoru - rámové žebro : 8,6 m |
|
4. stručný popis : |
|
lodní těleso ocelové, svařované, s plochým dnem. Na přídi sdružený kotevní naviják pro dvě kotvy Hall a |
|
buben s pomocným lanem. Na zádi jeden sdružený elektrický naviják pro dvě kotvy Hall, buben s vlečným |
|
lanem a buben s pomocným lanem.Vlečná kladka. Během doby byly dřevěné podlahy ve všech plavidlech |
|
nahrazeny ocelovými. Byly dokoupeny radary a u některých lodí při příležitosti generálních oprav, zařízení |
|
a trupu, byla odstraněna příďová nástavba. Do uvolněného prostoru byl zabudován agregát pro výrobu |
|
elektrického proudu a dokormidlovací zařízení. |
|
Plavební zóna : 3 |
|
5. strojní zařízení |
|
Hlavní motory pro tento typ plavidel byly vyrobeny v podniku Škoda Hradec Králové. Přeplňovaný šestiválec |
|
6L 275 PN při 540 otáčkách za minutu poskytuje plavidlu výkon 620 koňsjých sil. (těmito motory byly |
|
vybaveny nejenom "jedenáctistovky" pro ČSPLO ale i pro firmy OFFEN a PEUTE. Průměrná spotřeba těchto |
|
motorů je udávaná v 55 litrech na hodinu. Tah v laně (na mincíři) měly při uvedení do provozu 6,1 tuny. |
|
Podle pasportů plavidel ČSPL, a.s.platných k 31.12. 1994 upravil a přepsal Pavel Křesťan© |