MN 11601

1. technické rozměry: 2. nosnost plavidla

maximální délka lodního tělesa : Lmax : 80,1 m váha prázdné lodi : 350 tun

maximální šířka lodního tělesa : Bmax : 9,33 m podlaha dřevěná / železná :

nejvyšší pevný bod lod. tělesa : Hfix : 5,0 m nosnost : 90 cm : 187 / 170 tun

ponor prázdné lodi : Tmin : 0,95 m 100 cm : 251 / 233 tun

maximální ponor plné lodi : Tmax : 2,40 m 110 cm : 317 / 297 tun

120 cm : 382 / 361 tun

3. nákladní prostory : 2 130 cm : 447 / 426 tun

140 cm : 512 / 491 tun

délka nákladního prostoru před kormidelnou : 21,5 / 19,5 m 150 cm : 578 / 556 tun

dtto od přídě : 31,5 / 31,5 m 180 cm : 777 /755 tun

šířka nákladního prostoru v jícnech : 7,2 m 200 cm : 912 /888 tun

prostornost : 1265 m3, plocha nákl. prostorů : 420 m2 240 cm : 1181 / 1158 tun

2 nákladní prostory, délka prostoru před kormidelnou: 21,5 m

délka prostoru od přídě : 31,5 m

šířka jícnů nakládních prostorů : 7,2 m

šířka nákl prostoru - rámové žebro : 8,6 m

4. stručný popis :

lodní těleso ocelové, svařované, s plochým dnem. Na přídi sdružený kotevní naviják pro dvě kotvy Hall a

buben s pomocným lanem. Na zádi jeden sdružený elektrický naviják pro dvě kotvy Hall, buben s vlečným

lanem a buben s pomocným lanem.Vlečná kladka. Během doby byly dřevěné podlahy ve všech plavidlech

nahrazeny ocelovými. Byly dokoupeny radary a u některých lodí při příležitosti generálních oprav, zařízení

a trupu, byla odstraněna příďová nástavba. Do uvolněného prostoru byl zabudován agregát pro výrobu

elektrického proudu a dokormidlovací zařízení.

Plavební zóna : 3

5. strojní zařízení

Hlavní motory pro tento typ plavidel byly vyrobeny v podniku Škoda Hradec Králové. Přeplňovaný šestiválec

6L 275 PN při 540 otáčkách za minutu poskytuje plavidlu výkon 620 koňsjých sil. (těmito motory byly

vybaveny nejenom "jedenáctistovky" pro ČSPLO ale i pro firmy OFFEN a PEUTE. Průměrná spotřeba těchto

motorů je udávaná v 55 litrech na hodinu. Tah v laně (na mincíři) měly při uvedení do provozu 6,1 tuny.

Podle pasportů plavidel ČSPL, a.s.platných k 31.12. 1994 upravil a přepsal Pavel Křesťan©