Nákladní vrtulový parník "Ohře",  
     
  byl spuštěn na hladinu Labe v roce 1914 v Drážďanech - Übigau, pro plavební společnost "ÖNWDG -  
  "Österreichische Nordwest - Dampfschiffahrts - Gesellschaft Wien, Direktion Dresden. Rakouská  
  severozápadní paroplavební společnost jej pojmenovala "Eger". ČSR jej převzala v rámci válečných   
  náhrad v roce 1922. CˇPSL, a.s. jej při převzetí přejmenovala na "Ohře". Parník v průběhu svého  
  "života" byl znovu přejmenován po dobu druhé světové války. Podle katalogu historických plavidel   
  ČSPL, a.s. mu měl být vrácen název "Eger". Podle knihy "Dampfschiffahrt auf Elbe und Oder, autorů   
  Hans Rindt a Heinz Trost, obsahující lodní registr od roku 1916 - 1945, měla být "Ohře" přejmenována 
  BMES - Böhmischmährische Elbeschiffahrt AG. na  "Elbe". Po válce se lodi název "Ohře" vrátil zpět.   
     
  Rychloparník - tak se také těmto typům lodí říkalo - "Ohře" byl v provozu u Závodu zahraniční plavby
  až do roku 1962. Jeho poslední plavba vedla dne 6. ledna 1962 na Mělník, kde plavidlo ještě řadu let  
  po svém vyřazení z provozu, sloužilo jako skladní loď.  
     
  Jeho celkové uspořádání je zřejmé z generálního plánu, kde je zobrazen jeho původní stav, včetně  
  dvou nakládacích stěžňů s výložníky. Každý stěžeň měl nosnost 1,5 tuny. Kotelna a strojovna   
  s parními stroji byla umístěna ve střední části lodi. Uhelné zásobníky byly situovány v bocích kotelny.
  Nákladní prostory byly celkem čtyři. Dva v první a dva nákladní prostory v druhé třetině lodi. Záď  
  plavidla měla dva polotunely pro lodní vrtule. Kormidlo bylo ovládáno ručně.  
     
  1. Technická data:                                                             2. Nosnost plavidla   
  délka tělesa:                           L  :   62,80 m                               Váha prázdné lodi        263 tun  
  šířka tělesa:                           B  :     7, 30 m                                                90 cm           80 tun    
  boční výše uprostřed:             H  :    2,70 m                                                100 cm         117 tun  
  ponor min.                      Tmin :      0,70 m                                                110 cm         156 tun  
  ponor max.                       Tmax:    1,65 m                                                 120 cm         195 tun  
                                                                                                                   130 cm          234 tun  
                                                                                                                   140 cm          274 tun  
                                                                                                                  150 cm           313 tun  
                                                                                                                  160 cm           353 tun  
  nosnost na  1 cm : 3,79 tuny                                                                    165 cm           375 tun  
     
  3. Stručný popis:  
  Ocelové, nýtované lodní těleso s plochým dnem, rozdělené 8 vodotěsnými přepážkami. Kryt z  
  vlnitého plechu,   
     
  4. Palubní zařízení:  
  Na přídi i na zádi po jednom kotevním parním navijáku. Kormidlo železné, kormidelní parní stroj.  
  Vlečné zařízení - vlečný kozlík, vlečná pacholata, vlečné oblouky.  
     
  5.Strojní zařízení:  
  Dva stojaté tříválcové parní stroje se vstřikovou kondensací, r.v. 1914,   
  původní výkon:    350 HP - 257 kW, po demontáži přehříváků páry výkon snížený:      250 HP - 183 kW
  vysokotlaký válec o průměru:        210 mm  
  středotlaký válec o průměru    :     330 mm  
  nízkotlaký válec o průměru     :     530 mm  
  zdvih                                        :    300 mm  
  otáčky                                      :    200 ot/min.  
     
  zásoba paliva 36 m3.                               
  Jeden lodní kotel, dvouplamencový s vratnou komorou o výhřevné ploše 87,5 m2. Tlak 12 atp., 1914   
  byl tlak 14 at. Průměr kotle 2,8 m, délka kotle 3 m.  
  2 lodní vrtule o průměru 1350 mm  
     
  6. Ekonomické údaje:  
  pořizovací hodnota:                                          50000,- Kčs  
  roční odpis:                                                        2550,- Kč  
  zůstatková hodnota k 31.12.1962:                      47684,- Kčs