Bočnokolesové vlečné parníky "Děčín"  
     
  Prvním parníkem pojmenovaným u ČPSL, a.s. názvem "Děčín", byl parník postavený loděnicí   
  Dresden - Neustadt v Übigau v roce 1898. Stavbu si na loděnici zadala plavební společnost   
  ÖNWDG, Österreichische Nordwest-Dampfschiffahrts-Gesellschaft, Wien, Direktion Dresden a   
  pojmenovala jej "Tetschen". Po ukončení I. Světové války jej na základě článku 339 mírové   
  smlouvy převzala v roce 1922 ČSR. Parník o velkosti L: 67,40 m, B/Bmax: 7,70m /15,50 m a   
  výkonu parního stroje 575 PS, sloužil u společnosti až do roku 1930, kdy byl vyřazen z provozu 
  a sešrotován.  
     
  Druhý parník, nesoucí u ČPSL, a.s. také jméno města Děčína byl postaven až v roce 1923.   
  Stavbu lodě zadala na loděnici Gebrüder Sachsenberg v Rosslau plavební společnost NNVE -   
  Neue Norddeutsche und Vereinigte Elbeschiffahrts AG. A pojmenovala jej "VEG 24". Parník o  
  velikosti L: 64,9 m, B / Bmax: 8,02 m / 15,51 m měl tříválcový ležatý parní stroj o výkonu 650 PS.
  Československá republika jej převzala v roce 1945 s názvem "NNVE - 37" a přejmenovala na  
  "Děčín". Z lodního provozu byl vyřazen v roce 1960 a sešrotován.  
     
  Technická data obou parníků nesoucí jméno Děčín jsou velmi kusá. Údaje o obou lodích byly  
  získany pouze z knihy "Dampfschiffahrt auf Elbe und Oder autorů Hans Rindt a Heinz Trost  
  obsahující lodní registr od roku 1816 - 1945 s velmi stručnými údaji o jednotlivých plavidlech.  
     
  Upravil a přepsal Pavel Křesťan