Bočnokolesový vlečný parník "Karlín",  
     
  Parník postavila loděnice Gebrüder Sachsenberg AG. Rosslau v roce 1905 pro plavební   
  společnost Deutsch -Österreichische Dampfschiffahrt AG. Dresden.Jeho původní označení bylo  
  "DÖD Nr. XV". V roce 1922 byl předán v rámci reparací do ČSR. Po převzetí lodi ČPSL, a.s.   
  dostal název "Karlín". Po dobu II. Světové války nesl název "Schreckenstein". Po jejím ukončení
  se lodi vrátilo zpět jméno "Karlín". Předností tohoto plavidla byl jeho nízký ponor.   
  Ke strohému "životopisu" této parní vlečné lodě je třeba ještě dodat, že právě parník "Karlín"  
  byl prvním plavidlem po ukončení války, které s prázdými čluny určenými pro nakládku soli,   
  překročilo hranice ČSR a odplulo dne 16. 10. 1945 po proudu do Německa. Až v tento podzimní
  den mohl být ČPSL obnoven plavební provoz v zahraničních relacích po ukončení války.  
     
  Rozměry plavidla:                                                    Parní stroj:     
  délka                         L        =  63,80 m                     výkon parního stroje:                 500 k  
  šířka trupu                 B        =    7,06 m                     počet válců parního stroje:            2  
  šířka přes kolesnice   Bmax  =  14,20 m                     průměr válců:              550 a 1025 mm  
  boční výška               H        =    2,40 m                     zdvih:                                    1200 mm  
  ponor prázdné lodi    T        =    0,72 m                     otáčky:                                    40 / min  
                                                                                   max. provozní tlak páry:          9,5  at  
  kolesa průměr     =   3,05 m                                      počet kotlů / komínů:              2  
  počet lopat           =   8 šířky 780 mm                        výhřevná plocha:                  95,39 m2          
     
  posádka: 10 členů  
     
  Podle katalogu historických plavidel ČSPL, a.s. - XIII část  přepsal Pavel Křesťan