Bočnokolesový parník Kolín        
                     
  Toto plavidlo bylo postaveno na loděnici v Übigau roku 1910. Při spuštění na vodu neslo  
  jméno "Hugo Markus". Vlečný bočnokolesový parník byl v roce 1922 na základě plnění  
  Versailské smlouvy předán do ČSR. ČPSL, a.s. jej při převzetí přejmenovala na "Kolín".  
  Parník si název "Kolín" podržel po celou dobu své životnosti. Jméno mu nebylo změněno  
  ani v průběhu II. Světové války.            
  Není známé datum jeho odstavení z provozu ani datum jeho šrotace.      
                     
                     
    1.  Technická data:     3.  Hlavní stroj:      
    délka tělesa:   63,3   Výkon ks: Ni / Nuž:   550 / 495  
    šířka tělesa:   7,20   otáčky:     36  
    boční výše uprostřed: 2,5   Maximální zásoba paliva: 152 m3  
    střední ponor prázdné lodi: 0,99   spotřeba na 1 provozní hod.: 949 kg  
                       
    2. Technicko provozní data:              
    max. délka:   68,7            
    max. šířka:   15,05 / 7,31          
    nejvyšší pevný bod   5,14            
    max. ponor:   1,32            
    max. ponor prázdné lodi: 1,03            
    váha prázdné lodi:   307 t            
    4. Stručný popis:                
    Ocelové, nýtované lodní těleso s plochým dnem, 4 vodotěsné přepážky, 2 s vodotěsnými dveřmi.  
    Postranní kolesa o 8 lopatách průměru 4000 mm. Lopaty 3380 x 800 mm.      
                       
    5. Palubní zařízení:                
    Dva ruční navijáky ke sklápění komínů. Kormidelní zařízení: ocelové kormidlo, pohon kormidelní  
    parní stroj. Kotevní zařízení: Na přídi parní kotevní naviják, na zádi parní stroj s navíjecí hlavou.   
    Vlečné zařízení: vlečný kozlík, pacholata, vodící vlečné oblouky,. Kotvy: 450kg -2x, 2 x 300 kg,   
    250 kg, 350 kg, hledací 15 kg.              
                       
    6. Strojní zařízení:                  
    Rok výroby 1910 Übigau. 3 válcový, expansní sdružený parní stroj s kondensací, ležaté kotle  
    žárotrubné, dvouplamencové s vratnou komorou, 14 atm, 120 m2 výhřevné plochy. Stroj Gojův  
    rozvod, 550 ks. Parní turbinky v.č. 32222 110 r.v. 1954, 11 atm, 3000 -3400 ot pro pohon dynama  
    2,4 kW. Dieselový motor Slavia L S 110 č.v. 64357, r.v. 1954, 1500 ot. Čerpadlo Duplex pumpa  
    7000 litrů / min.                
    7. Ekonomické údaje:              
    pořizovací hodnota:    

5 797 365,-

         
    roční odpis: 3,30%  

191 313,-

         
    zůstatková hodnota k 31.12.1962: 792 946,-          
                       
    Poslední GO: 1956 Ústí nad Labem 1 751 254,-        
                       
    Další revize souš: 1965  

 

           
                       
    8. Poznámka: Z přehledu plavidel ČSPLO, n.p., platném k 31. 12. 1962, přepsal Pavel Křesťan