Bočnokolesový parník Kolín | |||||||||||
Toto plavidlo bylo postaveno na loděnici v Übigau roku 1910. Při spuštění na vodu neslo | |||||||||||
jméno "Hugo Markus". Vlečný bočnokolesový parník byl v roce 1922 na základě plnění | |||||||||||
Versailské smlouvy předán do ČSR. ČPSL, a.s. jej při převzetí přejmenovala na "Kolín". | |||||||||||
Parník si název "Kolín" podržel po celou dobu své životnosti. Jméno mu nebylo změněno | |||||||||||
ani v průběhu II. Světové války. | |||||||||||
Není známé datum jeho odstavení z provozu ani datum jeho šrotace. | |||||||||||
1. Technická data: | 3. Hlavní stroj: | ||||||||||
délka tělesa: | 63,3 | Výkon ks: | Ni / Nuž: | 550 / 495 | |||||||
šířka tělesa: | 7,20 | otáčky: | 36 | ||||||||
boční výše uprostřed: | 2,5 | Maximální zásoba paliva: | 152 m3 | ||||||||
střední ponor prázdné lodi: | 0,99 | spotřeba na 1 provozní hod.: | 949 kg | ||||||||
2. Technicko provozní data: | |||||||||||
max. délka: | 68,7 | ||||||||||
max. šířka: | 15,05 / 7,31 | ||||||||||
nejvyšší pevný bod | 5,14 | ||||||||||
max. ponor: | 1,32 | ||||||||||
max. ponor prázdné lodi: | 1,03 | ||||||||||
váha prázdné lodi: | 307 t | ||||||||||
4. Stručný popis: | |||||||||||
Ocelové, nýtované lodní těleso s plochým dnem, 4 vodotěsné přepážky, 2 s vodotěsnými dveřmi. | |||||||||||
Postranní kolesa o 8 lopatách průměru 4000 mm. Lopaty 3380 x 800 mm. | |||||||||||
5. Palubní zařízení: | |||||||||||
Dva ruční navijáky ke sklápění komínů. Kormidelní zařízení: ocelové kormidlo, pohon kormidelní | |||||||||||
parní stroj. Kotevní zařízení: Na přídi parní kotevní naviják, na zádi parní stroj s navíjecí hlavou. | |||||||||||
Vlečné zařízení: vlečný kozlík, pacholata, vodící vlečné oblouky,. Kotvy: 450kg -2x, | 2 x 300 kg, | ||||||||||
250 kg, 350 kg, hledací 15 kg. | |||||||||||
6. Strojní zařízení: | |||||||||||
Rok výroby 1910 Übigau. 3 válcový, expansní sdružený parní stroj s kondensací, ležaté kotle | |||||||||||
žárotrubné, dvouplamencové s vratnou komorou, 14 atm, 120 m2 výhřevné plochy. Stroj Gojův | |||||||||||
rozvod, 550 ks. Parní turbinky v.č. 32222 110 r.v. 1954, 11 atm, 3000 -3400 ot pro pohon dynama | |||||||||||
2,4 kW. Dieselový motor Slavia L S 110 č.v. 64357, r.v. 1954, 1500 ot. Čerpadlo Duplex pumpa | |||||||||||
7000 litrů / min. | |||||||||||
7. Ekonomické údaje: | |||||||||||
pořizovací hodnota: |
5 797 365,- |
||||||||||
roční odpis: | s | 3,30% |
191 313,- |
||||||||
zůstatková hodnota k 31.12.1962: | 792 946,- | ||||||||||
Poslední GO: 1956 Ústí nad Labem | 1 751 254,- | ||||||||||
Další revize souš: | 1965 |
|
|||||||||
8. Poznámka: | Z přehledu plavidel ČSPLO, n.p., platném k 31. 12. 1962, přepsal Pavel Křesťan | ||||||||||