Loď mládeže | |||||||||||
Bočnokolesový vlečný parní remorkér Loď mládeže byl postaven loděnicí Gebrüder | |||||||||||
Sachsenberg,A.G v Rosslau a v roce 1911 spuštěn na vodu pod jménem Albatros. V roce | |||||||||||
1922 v rámci plnění Versailské smlouvy byl převeden k ČPSL, kde dostal jméno Duchcov. | |||||||||||
V roce 1938 přejmenován na "Terezín", do konce II. Světové války 1942 - 1945 nesl název | |||||||||||
"Dresden". Po osvobození bylo lodi vráceno jméno Duchcov. V roce 1952 byl přejmenován | |||||||||||
na Loď mládeže. V druhé polovině roku 1968 byl jako poslední parník ČSPLO, n.p. | |||||||||||
odstaven z provozu a sešrotován. | |||||||||||
1. Technická data: | 3. Hlavní stroj: | ||||||||||
délka tělesa: | 68,26 | m | Výkon ks: | Ni / Nuž: | 675 / 620 | ||||||
šířka tělesa: | 7,64 | m | otáčky: | 32 | |||||||
boční výše uprostřed: | 2,64 | m | maximální zásoba paliva: | 120 m3 | |||||||
střední ponor prázdné lodi: | 0,96 | m | spotřeba na 1 provozní hod.: | 1096 kg. | |||||||
2. Technicko provozní data: | |||||||||||
max. délka: | 73,9 | m | |||||||||
max. šířka: |
16,18 / 7,62 |
m | |||||||||
nejvyšší pevný bod | 5,10 | m | |||||||||
max. ponor: | 1,35 | m | |||||||||
max. ponor prázdné lodi: | 1,00 | m | |||||||||
váha prázdné lodi: | 343 t | ||||||||||
4. Stručný popis: | |||||||||||
Ocelové, nýtované lodní těleso s plochým dnem, rozdělené 7 vodotěsnými přepážkami. Kolesa o | |||||||||||
průměru 3200 mm, každé po 8 lopatách. Kormidlo železné, kormidelní parní stroj. Posádka | |||||||||||
5 palubní, 6 strojní. | |||||||||||
5. Palubní zařízení: | |||||||||||
Parní naviják na sklápění komínů. Kotevní zařízení: parní kotevní jednoduchý naviják na přídi, | |||||||||||
na zádi jeden ruční jednoduchý kotevní naviják. | Vlečné zařízení: vlečný kozlík, vlečná pacholata, | ||||||||||
vlečné oblouky. Kotvy: 500 kg, 263 kg, 200 kg, 300 kg, dvouramenná 469 kg, hledací 16 kg. | |||||||||||
1 benzinový motorek do člunku. | |||||||||||
6. Strojní zařízení: | |||||||||||
3 válcový, expansní, ležatý parní stroj sdružený, 675 ks, r.v. 1910 Rosslau, 2 ležaté lodní kotle o | |||||||||||
14 atm, 120 m2 výhřevné plochy, dvouplamencové, žárotrubné, s vratnou komorou. Jedno | |||||||||||
záchranné parní čerpadlo - Duplex pumpa. | |||||||||||
7. Ekonomické údaje: | |||||||||||
pořizovací hodnota: | 7 935 791,- | ||||||||||
roční odpis: | 3,3 procenta | 261 881,- | |||||||||
zůstatková hodnota k 31.12.1962: | 822 206,- | ||||||||||
Poslední GO: 1956 | 822 206 | Další revize souš: | 1964 | ||||||||
8. Poznámka: | Z přehledu plavidel ČSPLO, n.p., platném k 31. 12. 1962, přepsal Pavel Křesťan | ||||||||||