|
|
Bočnokolesový vlečný parník "Lovosice", |
|
|
|
|
|
|
|
byl postaven na loděnici Gebrüder Sachsenberg v Rosslau roku 1908 pro
plavební společnost |
|
|
|
NDBE - Neue Deutsch-Böhmische Elbeschiffahrts, AG. Dresden. Tato
společnost byla založena v |
|
|
roce 1907. Parník by pojmenován "Kronprinz Georg von Sachsen". Po
ukončení první světové |
|
|
|
války mu bylo jeho honosné jméno odebráno a v roce 1919 nahrazeno
střízlivějším názvem |
|
|
|
"Sachsen". |
|
|
|
V roce 1922 jej převzala v rámci plnění válečných reparací ČSR a ČPSL,
a.s. jej při převzetí |
|
|
|
přejmenovala na "Lovosice".V roce 1938 dostal jméno "Pardubice". Po dobu
války a zařazení |
|
|
|
u BMES - Böhmischmährische Elbeschiffahrt AG. nesl německý název - "Pardubitz".
České |
|
|
|
jméno "Pardubice" mu bylo vráceno s koncem II. Světové války. V roce
1960 byl odstaven z |
|
|
|
provozu a sešrotován. |
|
|
|
|
|
|
|
Technické údaje: |
|
|
|
délka plavidla : L = 62,00
m parní stroj tříválcový, výkon = 600k |
|
|
|
šířka trupu : B = 7,00
m |
|
|
|
šířka přes kolesnice : Bmax = 14,20 m |
|
|
|
|
|
|
|
Oproti předcházejícím lodím jsou technické údaje parníku "Lovosice"
velmi kusé, protože byly |
|
|
|
získany pouze z knihy "Dampfschiffahrt auf Elbe und Oder autorů Hans
Rindt a Heinz Trost |
|
|
|
obsahující lodní registr od roku 1816 - 1945 s velmi stručnými údaji o
jednotlivých plavidlech. |
|
|
|
|
|
|
|
Upravil a přepsal Pavel Křesťan |
|