Bočnokolesový vlečný parník Plzeň        
                     
  Parník Plzeň patřil do flotily novostaveb postavených loděnicí Gebrüder Sachsenberg, A.G.  
  Rosslau. Plavidlo si objednala NDBE - Neue Deutsch-Böhmische-Elbeschiffahrt, A.G. Dresden
  Při spuštění na vodu v roce 1909 nesl jméno "Hessen".        
  Rozměry plavidla: L: 63,80 m, B: 7,26 m, Bmax: 15,40 m. Výkon parního stroje byl udáván   
  o 850 PS.                
  V roce 1922 byl převeden v rámci plnění úmluv Versailské smlouvy do ČSR a předán do    
  užívání ČPSL, a.s., která jej přejmenovala na "Plzeň". K další změně došlo v roce 1939.  
  Loď byla přejmenována na "Magdeburg". Po skončení druhé světové války bylo parníku opět   
  vráceno jméno "Plzeň".              
  V létech 1959 až 1960 podstoupila loď zásadní rekonstrukcí. Pro odstranění těžké práce  
  topičů byl parník přebudován na topení těžkým olejem.Byla to jediná loď u ČSPLO, která  
  byla takto upravena. Z provozu byla "Plzeň" vyřazena v roce 1967 a sešrotována.    
                       
                       
  Údaje byly získány z knihy,"Dampfschiffahrt auf Elbe und Oder, den Berliner - und Märkischen
  Wasserstrassen mit Schifsregister 1816 - 1945, autorů Hans Rind - Heinz Trost,    
  1816 - 1945 a technických údajů dochovaných ČSPL, a.s o parníku Plzeň.    
  Přepsal: Pavel Křesťan