Bočnokolesový vlečný parník Plzeň | |||||||||||
Parník Plzeň patřil do flotily novostaveb postavených loděnicí Gebrüder Sachsenberg, A.G. | |||||||||||
Rosslau. Plavidlo si objednala NDBE - Neue Deutsch-Böhmische-Elbeschiffahrt, A.G. Dresden | |||||||||||
Při spuštění na vodu v roce 1909 nesl jméno "Hessen". | |||||||||||
Rozměry plavidla: L: 63,80 m, B: 7,26 m, Bmax: 15,40 m. Výkon parního stroje byl udáván | |||||||||||
o 850 PS. | |||||||||||
V roce 1922 byl převeden v rámci plnění úmluv Versailské smlouvy do ČSR a předán do | |||||||||||
užívání ČPSL, a.s., která jej přejmenovala na "Plzeň". K další změně došlo v roce 1939. | |||||||||||
Loď byla přejmenována na "Magdeburg". Po skončení druhé světové války bylo parníku opět | |||||||||||
vráceno jméno "Plzeň". | |||||||||||
V létech 1959 až 1960 podstoupila loď zásadní rekonstrukcí. Pro odstranění těžké práce | |||||||||||
topičů byl parník přebudován na topení těžkým olejem.Byla to jediná loď u ČSPLO, která | |||||||||||
byla takto upravena. Z provozu byla "Plzeň" vyřazena v roce 1967 a sešrotována. | |||||||||||
Údaje byly získány z knihy,"Dampfschiffahrt auf Elbe und Oder, den Berliner - und Märkischen | |||||||||||
Wasserstrassen mit Schifsregister 1816 - 1945, autorů Hans Rind - Heinz Trost, | |||||||||||
1816 - 1945 a technických údajů dochovaných ČSPL, a.s o parníku Plzeň. | |||||||||||
Přepsal: Pavel Křesťan |