Bočnokolesový parník Poděbrady        
                     
  Na vodu byl poprvé spuštěn roku 1910 v Übigau. Nesl jméno Habsburg. Stějně jako celá  
  řada dalších plavidel byl v roce 1922 převzat do majetku ČSR na základě Versailské   
  smlouvy. ČPSL, a.s. jej při převzetí přejmenovala na "Poděbrady". Po dobu II. Světové  
  války, v létech 1939 - 1945 byl přejmenován na "Tetschen". Po osvobození ČSR mu bylo  
  jméno "Poděbrady vráceno. Přesné datum jeho vyřazení z provuzu ani rok šrotace není  
  znám.                  
                     
                     
    1.  Technická data:     3.  Hlavní stroj:      
    délka tělesa:   63,2   Výkon ks:     650 / 575  
    šířka tělesa:   7,25   otáčky:     37  
    boční výše uprostřed: 2,5   maximální zásoba paliva: 140 tun  
    střední ponor prázdné lodi: 1,03   spotřeba na 1 provozní hod.: 1021 kg  
                       
    2. Technicko provozní data:              
    max. délka:   63,7            
    max. šířka:   15,2 / 7,22          
    nejvyšší pevný bod   4,58            
    max. ponor:   1,4            
    max. ponor prázdné lodi: 0,87            
    váha prázdné lodi:   311 t            
    4. Stručný popis:                
    Lodní těleso ocelové, nýtované, rozdělené 4 vodotěsnými přepážkami, kolesa o průměru - (údaj  
    nečitelný), kormidelní parní stroj.            
                       
    5. Palubní zařízení:                
    Příď jednoduchý kotevní naviják s parním pohonem, záď jednoduchý kotevní naviják s parním    
    pohonem a navíjecí hlavou. Jeden parní naviják pro sklápění komínů. Vlečné zařízení: Vlečný  
    kozlík, vlečné oblouky, vlečná pacholata. 5 kotev, 1 hledačka, 1 benzinový motorek HB 125   
    do člunku.                
                       
    6. Strojní zařízení:                
    Tříválcový expansní parní stroj vyrobený 1910 Übigau, 650 ks. Dva ležaté dvouplamencové lodní  
    kotle, žárotrubné s vratnou komorou o výhřevné ploše á 120 m2 14 atp     
    jeden turbogenerátor na osvětlení 110 V. Dieselový motor Škoda LS 110.        
                       
    7. Ekonomické údaje:              
    pořizovací hodnota:     5 707 331,-        
    roční odpis: 3,3 procenta   222 342,-          
    zůstatková hodnota k 31.12.1962: 2 522 740,-        
                       
    Poslední GO:  1956 O: 1958     2 571 340,-        
                       
    Další revize souš:   1963            
                       
    8. Poznámka: Z přehledu plavidel ČSPLO, n.p., platném k 31. 12. 1962, přepsal Pavel Křesťan