Bočnokolesový vlečný parník Praha | |||||||||||
Mohutný parník o celkové délce 79,27 m, šířce trupu 9, 13 m a celkové šířce 18,20 m v | |||||||||||
kolesnicích byl spuštěn na vodu loděnicí Gebrüder Sachsenberg v Rosslau roku 1907. | |||||||||||
Novostavba obdržela jméno König Friedrich Gustav. K prvnímu přejmenování lodi došlo | |||||||||||
při změně majitele v roce 1922. Loď byla přejmenována na Hannover. K další změně | |||||||||||
jména lodi došlo na zakladě ujednání Versailské smlouvy po převedení do ČSR. Parník | |||||||||||
byl ČPSL pokřtěn jménem Praha. Ve válečném roce 1938 obdržel jméno Konrad Henlein. | |||||||||||
Při leteckém náletu na Magdeburg, v únoru roku 1945, byl zasažen leteckou pumou | |||||||||||
a potopil se. | |||||||||||
Po ukončení II. Světové války byl vyproštěn, přetažen na loděnici do Křešic a opraven. | |||||||||||
Při znovuuvedení do provozu mu bylo vráceno jméno Praha. Byla to nejsilnější parní loď | |||||||||||
na Labi. Její výkon se udával o 950 PS. Pro větší ponor bylo plavidlo převážně využíváno | |||||||||||
na trati mezi Hamburkem a Magdeburkem. V provozu byla Praha až do koce padesátých | |||||||||||
let. Sešrotována byla po roce 1960. | |||||||||||