Bočnokolesový vlečný parník Praha        
  Mohutný parník o celkové délce 79,27 m, šířce trupu 9, 13 m a celkové šířce 18,20 m v   
  kolesnicích byl spuštěn na vodu loděnicí Gebrüder Sachsenberg v Rosslau roku 1907.  
  Novostavba obdržela jméno König Friedrich Gustav. K prvnímu přejmenování lodi došlo  
  při změně majitele v roce 1922. Loď byla přejmenována na Hannover. K další změně  
  jména lodi došlo na zakladě ujednání Versailské smlouvy  po převedení do ČSR. Parník  
  byl ČPSL pokřtěn jménem Praha. Ve válečném roce 1938 obdržel jméno Konrad Henlein.  
  Při leteckém náletu na Magdeburg, v únoru roku 1945, byl zasažen leteckou pumou  
  a potopil se.                
  Po ukončení II. Světové války byl vyproštěn, přetažen na loděnici do Křešic a opraven.  
  Při znovuuvedení do provozu mu bylo vráceno jméno Praha. Byla to nejsilnější parní loď  
  na Labi. Její výkon se udával o 950 PS. Pro větší ponor bylo plavidlo převážně využíváno    
  na trati mezi Hamburkem a Magdeburkem. V provozu byla Praha až do koce padesátých  
  let. Sešrotována byla po roce 1960.