Zadokolesový motorový remorkér "Beskydy",  
     
  postavila v roce 1956 loděnice Mělník. Od předchozích typů lodí se tento ZKMR liší nejenom novým  
  uspořádáním palubních nástaveb a především zcela radikálním řešením vlečného navijáku.  
  V palubní nástavbě, kterou se vchází do kajut v podpalubí bylo pamatováno s uzavřeným prostorem   
  pro lodního radiotelegrafistu. ČSPLO pro zkvalitnění řízení lodního provozu připravovala osazení    
   vlečných remorkérů vysílačkou s velkým dosahem, s cílem, aby zprávy o pohybu plavidla bylo možné 
  předávat z celé trati na ústředí do Děčína. Podobně, jako tomu bylo při zajišťování spojení s plavidly  
   na Dunaji u ČSPD. Zůstalo však jen u příprav. Radiostanice s takovým výkonem nebyly nikdy na   
  tyto remorkéry osazeny. Dnes mají "Beskydy" v tomto prostoru koupelnu. I "Beskydy" od ČSPL, a.s.  
  koupilo pražské rejdařství EVD pro svoji potřebu. Díky tomu jsou ještě i dnes,  březen 2010, v provozu
  a slouží k vlečení a přípřežím všem potřebným protiproudním lodím na českém i německém Labi.  
     
    Inv. číslo:                           63211  
    rok stavby:                          1956  
    loděnice      :                     Mělník  
       
    1. Technická data                                                                         3. Hlavní stroj :  
    délka tělesa:                         L :  54,68 m                                          výkon ks Ni / Nuž:             550 / 495  
    šířka tělesa:                          B :   8,00 m                                           otáčky :                            320 / min.  
    boční výše uprostřed:            H :   2,38 m                                           max. zásoba paliva:          16778 litrů  
    střední ponor prázdné lodi:            0,87 m                                           spotřeba na 1 prov. hod.:   86,71 litru  
       
    2. Technicko provozní data:  
    maximální délka:            Lmax :  57,76 m     
    maximální šířka:             Bmax :   9,40 m  
    nejvyšší pevný bod:         Hfix :     4,80 m  
    maximální ponor:           Tmax :     1,20 m  
    maximální ponor prázdné lodi:        0,95 m  
    váha prázdné lodi:                        256 tun  
       
    4. Stručný popis:  
    Ocelové lodní těleso, nýtované. Kormidlo nevyvážené, systém Ward-Leonard. Pohon elektrický  
    i ruční. Lodní těleso je rozděleno 7 vodotěsnými přepážkami na 8 prostorů. Drenážní čerpadlo je pístové   
    čerpadlo hlavního motoru, Q 500 l/min. Dvojitá kolesa s natáčením o průměru 3490 mm, každé koleso má  
    8 lopat, 3440 x 655 mm.  
       
    5 Palubní zařízení:  
    Na přídi jeden kotevní dvojitý elektrcký vrátek. Kotvy 420 kg, Hall, 2x 450 kg, 1 kotva hledací 12 kg. Na zádi
    jeden jednoduchý kotevní elektrický vrátek s bubnem pro lano. Kotvy 420 kg, Jeden vlečný elektrický  
    naviják, vlečné kladky, vodící oblouky. Benzinový motorek HB 125 do přívěsného člunku.   
       
    6. Strojní zařízení:  
    Hlavní motor Škoda 6 L 350, r.v. 1955, č.v. 7654, diesel agregát pro pohon pomocného dynama  
    záchranného čerpadla, kompresoru Škoda 3S 110, r.v. 1955, č,v.53229, 45 ks, 1500 ot/min. Hříde-  
    lové dynamo: MEZ Vsetín, M2218-4, 16 kw, 115V, 139A.Pomocné dynamo MEZ,M  
    r.v.1955, 18 kw, 115V, 1575 - 2500 ot, 175A, č.113908.Asynchronní motor MEZ Mohelnice 3MB  
    r.v. 1955, 24kw, 1450 ot, 200v, č.2854615.  
       
    7. Ekonomické údaje:  
    Pořizovací hodnota:                                  8 485 927,- Kč  
    Roční odpis:       3,80 %                               322 466,- Kč  
    Zůstatková hodnota k 31.12.1962:             6 491 881,- Kčs   
       
    poslední GO:                 1966  
       
    Poznámka: podle přehledu plavidel platném ke dni 31.12.1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan