Zadokolesový motorový remorkér "Beskydy", | |||
postavila v roce 1956 loděnice Mělník. Od předchozích typů lodí se tento ZKMR liší nejenom novým | |||
uspořádáním palubních nástaveb a především zcela radikálním řešením vlečného navijáku. | |||
V palubní nástavbě, kterou se vchází do kajut v podpalubí bylo pamatováno s uzavřeným prostorem | |||
pro lodního radiotelegrafistu. ČSPLO pro zkvalitnění řízení lodního provozu připravovala osazení | |||
vlečných remorkérů vysílačkou s velkým dosahem, s cílem, aby zprávy o pohybu plavidla bylo možné | |||
předávat z celé trati na ústředí do Děčína. Podobně, jako tomu bylo při zajišťování spojení s plavidly | |||
na Dunaji u ČSPD. Zůstalo však jen u příprav. Radiostanice s takovým výkonem nebyly nikdy na | |||
tyto remorkéry osazeny. Dnes mají "Beskydy" v tomto prostoru koupelnu. I "Beskydy" od ČSPL, a.s. | |||
koupilo pražské rejdařství EVD pro svoji potřebu. Díky tomu jsou ještě i dnes, březen 2010, v provozu | |||
a slouží k vlečení a přípřežím všem potřebným protiproudním lodím na českém i německém Labi. | |||
Inv. číslo: 63211 | |||
rok stavby: 1956 | |||
loděnice : Mělník | |||
1. Technická data 3. Hlavní stroj : | |||
délka tělesa: L : 54,68 m výkon ks Ni / Nuž: 550 / 495 | |||
šířka tělesa: B : 8,00 m otáčky : 320 / min. | |||
boční výše uprostřed: H : 2,38 m max. zásoba paliva: 16778 litrů | |||
střední ponor prázdné lodi: 0,87 m spotřeba na 1 prov. hod.: 86,71 litru | |||
2. Technicko provozní data: | |||
maximální délka: Lmax : 57,76 m | |||
maximální šířka: Bmax : 9,40 m | |||
nejvyšší pevný bod: Hfix : 4,80 m | |||
maximální ponor: Tmax : 1,20 m | |||
maximální ponor prázdné lodi: 0,95 m | |||
váha prázdné lodi: 256 tun | |||
4. Stručný popis: | |||
Ocelové lodní těleso, nýtované. Kormidlo nevyvážené, systém Ward-Leonard. Pohon elektrický | |||
i ruční. Lodní těleso je rozděleno 7 vodotěsnými přepážkami na 8 prostorů. Drenážní čerpadlo je pístové | |||
čerpadlo hlavního motoru, Q 500 l/min. Dvojitá kolesa s natáčením o průměru 3490 mm, každé koleso má | |||
8 lopat, 3440 x 655 mm. | |||
5 Palubní zařízení: | |||
Na přídi jeden kotevní dvojitý elektrcký vrátek. Kotvy 420 kg, Hall, 2x 450 kg, 1 kotva hledací 12 kg. Na zádi | |||
jeden jednoduchý kotevní elektrický vrátek s bubnem pro lano. Kotvy 420 kg, Jeden vlečný elektrický | |||
naviják, vlečné kladky, vodící oblouky. Benzinový motorek HB 125 do přívěsného člunku. | |||
6. Strojní zařízení: | |||
Hlavní motor Škoda 6 L 350, r.v. 1955, č.v. 7654, diesel agregát pro pohon pomocného dynama | |||
záchranného čerpadla, kompresoru Škoda 3S 110, r.v. 1955, č,v.53229, 45 ks, 1500 ot/min. Hříde- | |||
lové dynamo: MEZ Vsetín, M2218-4, 16 kw, 115V, 139A.Pomocné dynamo MEZ,M | |||
r.v.1955, 18 kw, 115V, 1575 - 2500 ot, 175A, č.113908.Asynchronní motor MEZ Mohelnice 3MB | |||
r.v. 1955, 24kw, 1450 ot, 200v, č.2854615. | |||
7. Ekonomické údaje: | |||
Pořizovací hodnota: 8 485 927,- Kč | |||
Roční odpis: 3,80 % 322 466,- Kč | |||
Zůstatková hodnota k 31.12.1962: 6 491 881,- Kčs | |||
poslední GO: 1966 | |||
Poznámka: podle přehledu plavidel platném ke dni 31.12.1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan | |||