Zadokolesový motorový vlečný remorkér "Blaník"  
     
  Remorkér byl spuštěn na vodu ve stejném roce a ve stejné loděnici jako ZKMR Tábor. V průběhu druhé  
  světové války jej vedení BMES - Böhmischmährische Elbeschiffahrt - přejmenovalo na "Aussig". Ani u  
  tohoto remorkéru není známé přesné datum odstavení z provozu a jeho šrotace. Registr plavidel Hans  
  Rindt - Heinz Trost pouze uvádí, že "Blaník" byl odstaven z provozu v šedesátých létech minulého století.
     
    Inv. Číslo:                             63210  
    rok stavby:                              1931  
    loděnice:                                 Ústí nad Labem  
       
    1. Technická data:                                                                            3. Hlavní stroj:  
    délka tělesa:                                   L :  54,36 m                                    Výkon ks Ni / Nuž       525 / 475                     
    šířka tělesa:                                    B :   8,01 m                                     otáčky:                        300                               
    boční výše uprostřed:                      H :    2,40 m                                    max. zásoba paliva:       17850 litrů  
    střední ponor prázdné lodi:               T :  0,74 m                                      spotř. na 1 prov. hod.     83,64 litrů  
       
    2. Technicko provozní data:  
    maximální délka:                        Lmax :  58,68 m      
    maximální šířka:                         Bmax :   9,16 m  
    nejvyšší pevný bod:                    Hfix :     4,71 m  
    maximální ponor:                        Tmax :   1,29 m  
    maximální ponor prázdné lodi:                   0,78 m  
    váha prázdné lodi:                       226 tun  
       
    4. Stručný popis:  
    Ocelové lodní těleso, nýtované. Kormidlo nevyvážené, systém Ward-Leonard. Pohon elektrický i ruční. Lodní  
    těleso bylo rozděleno 6 vodotěsnými přepážkami na 7 prostorů. Drenážní čerpadlo - pístové, čerpadlo  
    hlavního motoru, Q 500 l/min. Dvojitá kolesa s natáčením o průměru 2850 mm, každé o 9 lopatách, rozměrů  
    á 1600 mm x 630 mm.  
       
    5 Palubní zařízení:  
    Na přídi jednoduchý kotevní naviják, elektrický motor LS VI č. 8456, 4,4 kw, 950 ot., 110 V, 46 A.  
    kotvy dvouramenné - 350 kg,náhradní 350 kg. Záď - dvojitý elektrický naviják. Motor LS VI,  
    č. 8473, 4,4W, 950 ot., 110V, 46A. Dvojitý naviják na vlečné lano. Vlečná pacholata, posuvný  
    kozlík, Do člunku závěsný benzinový motorek.  
       
    6. Strojní zařízení:  
    Hlavní motor Škoda 6 L 350, r.v. 1941, č.1497, pomocné motory: 2S 110, 30 ks, 1500 ot.,r.v.1949,  
    č.5051 pro pohon kompresoru, 4S 110 60 ks 1500 ot., r.v. 1955,, č.54331 pro pomocné dynamo.  
    Kompresor K 36: N=36m3, 1500 ot., č.v. K-59-0430. Pomocné dynamo: 9 - 9,5 kw,115V, v.č.  
    19764, 78,3 / 82,5 A,, motor na střídavý proud - typS 37 A-8,12kw, 380/220V,č.158674.  
       
    7. Ekonomické údaje:  
    Pořizovací hodnota:                                     4 160 727,- Kčs  
    Roční odpis:                3,80 %                        158 108,- Kčs  
    Zůstatková hodnota k 31.12.1962:                2 053 420,- Kčs  
       
    poslední GO:                   1954 - 1955 Křešice  
    další revize souš:             1966  
       
    Poznámka:  Podle přehledu plavidel platném k 31. 12. 1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan