Zadokolesový motorový vlečný remorkér "Blaník" | |||
Remorkér byl spuštěn na vodu ve stejném roce a ve stejné loděnici jako ZKMR Tábor. V průběhu druhé | |||
světové války jej vedení BMES - Böhmischmährische Elbeschiffahrt - přejmenovalo na "Aussig". Ani u | |||
tohoto remorkéru není známé přesné datum odstavení z provozu a jeho šrotace. Registr plavidel Hans | |||
Rindt - Heinz Trost pouze uvádí, že "Blaník" byl odstaven z provozu v šedesátých létech minulého století. | |||
Inv. Číslo: 63210 | |||
rok stavby: 1931 | |||
loděnice: Ústí nad Labem | |||
1. Technická data: 3. Hlavní stroj: | |||
délka tělesa: L : 54,36 m Výkon ks Ni / Nuž 525 / 475 | |||
šířka tělesa: B : 8,01 m otáčky: 300 | |||
boční výše uprostřed: H : 2,40 m max. zásoba paliva: 17850 litrů | |||
střední ponor prázdné lodi: T : 0,74 m spotř. na 1 prov. hod. 83,64 litrů | |||
2. Technicko provozní data: | |||
maximální délka: Lmax : 58,68 m | |||
maximální šířka: Bmax : 9,16 m | |||
nejvyšší pevný bod: Hfix : 4,71 m | |||
maximální ponor: Tmax : 1,29 m | |||
maximální ponor prázdné lodi: 0,78 m | |||
váha prázdné lodi: 226 tun | |||
4. Stručný popis: | |||
Ocelové lodní těleso, nýtované. Kormidlo nevyvážené, systém Ward-Leonard. Pohon elektrický i ruční. Lodní | |||
těleso bylo rozděleno 6 vodotěsnými přepážkami na 7 prostorů. Drenážní čerpadlo - pístové, čerpadlo | |||
hlavního motoru, Q 500 l/min. Dvojitá kolesa s natáčením o průměru 2850 mm, každé o 9 lopatách, rozměrů | |||
á 1600 mm x 630 mm. | |||
5 Palubní zařízení: | |||
Na přídi jednoduchý kotevní naviják, elektrický motor LS VI č. 8456, 4,4 kw, 950 ot., 110 V, 46 A. | |||
kotvy dvouramenné - 350 kg,náhradní 350 kg. Záď - dvojitý elektrický naviják. Motor LS VI, | |||
č. 8473, 4,4W, 950 ot., 110V, 46A. Dvojitý naviják na vlečné lano. Vlečná pacholata, posuvný | |||
kozlík, Do člunku závěsný benzinový motorek. | |||
6. Strojní zařízení: | |||
Hlavní motor Škoda 6 L 350, r.v. 1941, č.1497, pomocné motory: 2S 110, 30 ks, 1500 ot.,r.v.1949, | |||
č.5051 pro pohon kompresoru, 4S 110 60 ks 1500 ot., r.v. 1955,, č.54331 pro pomocné dynamo. | |||
Kompresor K 36: N=36m3, 1500 ot., č.v. K-59-0430. Pomocné dynamo: 9 - 9,5 kw,115V, v.č. | |||
19764, 78,3 / 82,5 A,, motor na střídavý proud - typS 37 A-8,12kw, 380/220V,č.158674. | |||
7. Ekonomické údaje: | |||
Pořizovací hodnota: 4 160 727,- Kčs | |||
Roční odpis: 3,80 % 158 108,- Kčs | |||
Zůstatková hodnota k 31.12.1962: 2 053 420,- Kčs | |||
poslední GO: 1954 - 1955 Křešice | |||
další revize souš: 1966 | |||
Poznámka: Podle přehledu plavidel platném k 31. 12. 1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan | |||