Zadokolesový motorový remorkér "Kamýk", | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
postavila loděnice Mělník v šesté a poslední serii zadokolesových remorkérů. Souběžně s Kamýkem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
byl postaven i ZKMR Lipno. Jak je uvedeno u popisu "Lipna", tak i "Kamýk" byl původně určen pro | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
německou plavbu - VEB DBR Berlin. Proč nebyl ani jeden remorkér německou stranou převzat není | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
autorovi těchto řádků známo. Pokud obdržíme informace proč se tak stalo, bude tento popis doplněn. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZKMR "Kamýk" sloužil na trati u ČSPLO, n.p. a následně ČSPL, a.s. až do roku 1991, kdy byl z důvodu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
nadbytečnosti vlečné síly prodán do Prahy. Zakoupila jej umělecká agentura Bohemian Venturesa. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podnikový časopis ČSPL, a.s. Labský plavec v roce 1994 uvedl, že "Kamýk" měl novým majitelem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
být provozován jako galerijní plavidlo. Žel nedostatečné znalosti obsluhy lodi a jejího provozování | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zapříčinily nejeden problém včetně velké lekáže, která hrozila potopením celého plavidla. Remorkér | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
již dávno galerií není. Postupně chátral, v Praze překážel, byl proto přetažen na Mělník. Dnes čeká | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
doslova a do písmene ve chvaletických vrbičkách na svůj konec v podobě šrotace. Ta se má | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
uskutečnit v letošním roce - 2010. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|