Zadokolesový motorový remorkér "Kamýk",
   
  postavila loděnice Mělník v šesté a poslední serii zadokolesových remorkérů. Souběžně s Kamýkem 
  byl postaven i ZKMR Lipno. Jak je uvedeno u popisu "Lipna", tak i "Kamýk" byl původně určen pro
  německou plavbu - VEB DBR Berlin. Proč nebyl ani jeden remorkér německou stranou převzat není
  autorovi těchto řádků známo. Pokud obdržíme informace proč se tak stalo, bude tento popis doplněn.
   
  ZKMR "Kamýk" sloužil na trati u ČSPLO, n.p. a následně  ČSPL, a.s. až do roku 1991, kdy byl z důvodu
  nadbytečnosti vlečné síly prodán do Prahy. Zakoupila jej umělecká agentura Bohemian Venturesa. 
  Podnikový časopis ČSPL, a.s. Labský plavec v roce 1994 uvedl, že "Kamýk" měl novým majitelem
  být provozován jako galerijní plavidlo. Žel nedostatečné znalosti obsluhy lodi a jejího provozování 
  zapříčinily nejeden problém včetně velké lekáže, která hrozila potopením celého plavidla. Remorkér
  již dávno galerií není. Postupně chátral, v Praze překážel, byl proto přetažen na Mělník. Dnes čeká
  doslova a do písmene ve chvaletických vrbičkách na svůj konec v podobě šrotace. Ta se má 
  uskutečnit v letošním roce - 2010.
   
 
Inv. číslo:                                      63289
rok stavby:                                      1958
loděnice:                                     Mělník
 
1. Technická data:
délka tělesa:                               L :  54,61 m
šířka tělesa:                                B :   8,00 m
boční výše uprostřed:                  H :   2,30 m
střední ponor prázdné lodi:                   0,74 m            
 
2. Technicko provozní data:                                                 3. Hlavní stroj       
maximální délka:                    Lmax : 57,63 m                            výkon ks Ni / Nuž               550 / 440
maximální šířka:                     Bmax :   9,20 / 8,16 m                   otáčky :                            320 / minutu
nejvyšší pevný bod:                Hfix :      4,80 m                            maximální zásoba paliva:    23870 litrů  
maximální ponor:                    Tmax :    0,98 m                           spotřeba na 1 prov. hodinu : 86,71 litrů  
maximální ponor prázdné lodi:               0,79 m   
Váha prázdné lodi:                               217 tun
 
4. Stručný popis:
Lodní těleso ocelové, nýtované, rozdělené 7 vodotěsnými přepážkami. Kolesa o průměru 3490 mm.
V každém kole 8 lopat o rozměrech 3440 mm x 665 mm. Kormidlo elektrické, systém Ward -Leonard
Posádka 4 + 2.
 
 
5. Palubní zařízení:
Na přídi i na zádi po jednom dvojitém elektrickém kotevním navijáku.
Vlečné zařízení: dvojitý, elektrický vlečný naviják, vlečný kozlík, vlečné oblouky
 
 
6. Strojní zařízení:
Hlavní stroj - 6 L 350 Smíchov r.v. 1957, č. 23356.
Pomocný motor 3 S 110 Škoda  45 ks, 1500 ot / min., č. 730435, Hořovice r.v. 1957, záchranné
čerpadlo - 3300 litrů za minutu, č. 5873739.
Hřídelové dynamo - Mez Vsetín MR 2218-4, 16 kW, 115V, 1500 ot / min.
 
 
7. Ekonomické údaje:
Pořizovací hodnota:                                         6 198 929,- korun československých                         
Roční odpis:                                                             3,80 %
Zůstatková hodnota k 31.12.1962:                     5 545 990,- korun československých
 
Poznámka: podle přehledu plavidel platnému ke dni 31.12.1962 a informací od pana Roberta Fialy, 
                  upravil a přepsal Pavel Křesťan