Zadokolesový motorový vlečný remorkér "Morava"  
     
  byl třetím vlečným remorkérem stejné třídy, jako byl ZKMR Tábor a ZKMR Blaník. Oproti předchozím
  remorkérům postavených v Ústí nad Labem, byla Morava postavena loděnicí Libeň. Původní motor   
  o výkonu 450 PS při celkové přestavbě byl nahrazen výkonnějším. I Moravě byl při úpravách odebrán 
  komín a upraveny nástavby. Po dobu druhé světové války nesl označení "Sudetenland". Z provozu   
  byla vyřazena až po roce 1974.  
     
    Inv. Číslo:                                               63202  
    rok stavby:                                              1939  
    loděnice:                                                 Libeň  
       
    1. Technická data:                                                                         3. Hlavní stroj  
    délka tělesa:                                    L :  54,36 m                                výkon ks  :                    570        
    šířka tělesa:                                     B :   8,01 m                                 otáčky :                        330 / min        
    boční výše uprostřed:                       H :   2,41 m                                 max. zásoba paliva:     20131 litrů  
    střední ponor prázdné lodi:                        0,78 m                                spotřeba na 1 prov.hod. 86,71 litrů  
       
    2. Technicko provozní data:  
    maximální délka:                        Lmax :  58,52 m   
    maximální šířka:                         Bmax :    8,34 m  
    nejvyšší pevný bod:                     H     :     5,46 m     
    maximální ponor:                        T max:    0,89 m  
    maximální ponor prázdné lodi:                    0,89 m        
    váha prázdné lodi:                       229 tun  
       
    4. Stručný popis:  
    Ocelové lodní těleso, nýtované. Kormidlo nevyvážené, systém Ward-Leonard. Pohon elektrický  
    i ruční. Lodní těleso bylo rozděleno 7 vodotěsnými přepážkami na 8 prostorů. Drenážní čerpadlo bylo   
    pístové čerpadlo hlavního motoru, Q 500 l/min. Dvojitá kolesa s natáčením o průměru 3490 mm,   
       
    5 Palubní zařízení:  
    Příď: -elektrický kotevní vrátek, Motor Kolbeň-Daněk NGM 3, 950 ot, 110V, 53A, 4,4kw, kotvy:  
    416 kg, 330kg, 100,kg, 2 kotvy hledací. Záď: elektrický kotevní vrátek, motor: viz příď, kotvy:  
    2x 315 kg. Vlečné zařízení: Lanový naviják, motor Kolbeň Daněk, 3kw, 950 ot., 110V, 36,5 A.  
       
    6. Strojní zařízení:  
    Hlavní motor Škoda 6 L 350 r.v. 1957, v.č. 24029, pomocný motor Škoda 3S 110, 18 ks, r. výr. 1953  
    výrobní číslo 8544 pro havarijní čerpadlo, drenážní čerpadlo. Pomocný motor Škoda 2 S 110  
    30 ks, 1500 ot.,r.v. 1957, č.v. 720181 pro dynamo, kompresor. Hřídelové dynamo JG 1, č.89449  
    N 30, 115V, 1000ot., 104 A.  
    Asynchronní motor: - MEZ Vsetín, S 37 A-8 - Fg-Ho č. 160038.  
       
       
    7. Ekonomické údaje:  
    Pořizovací hodnota:                               4 115 796,- Kč  
    Roční odpis:             3,80%                      156 400,- Kčs  
    Zůstatková hodnota k 31.12.1962:          3 776 203,- Kčs        
       
    poslední GO:                                          1958 - 1959  
       
    Poznámka:  Podle přehledu plavidel platném k 31. 12. 1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan