Zadokolesový motorový vlečný remorkér "Morava" | |||
byl třetím vlečným remorkérem stejné třídy, jako byl ZKMR Tábor a ZKMR Blaník. Oproti předchozím | |||
remorkérům postavených v Ústí nad Labem, byla Morava postavena loděnicí Libeň. Původní motor | |||
o výkonu 450 PS při celkové přestavbě byl nahrazen výkonnějším. I Moravě byl při úpravách odebrán | |||
komín a upraveny nástavby. Po dobu druhé světové války nesl označení "Sudetenland". Z provozu | |||
byla vyřazena až po roce 1974. | |||
Inv. Číslo: 63202 | |||
rok stavby: 1939 | |||
loděnice: Libeň | |||
1. Technická data: 3. Hlavní stroj | |||
délka tělesa: L : 54,36 m výkon ks : 570 | |||
šířka tělesa: B : 8,01 m otáčky : 330 / min | |||
boční výše uprostřed: H : 2,41 m max. zásoba paliva: 20131 litrů | |||
střední ponor prázdné lodi: 0,78 m spotřeba na 1 prov.hod. 86,71 litrů | |||
2. Technicko provozní data: | |||
maximální délka: Lmax : 58,52 m | |||
maximální šířka: Bmax : 8,34 m | |||
nejvyšší pevný bod: H : 5,46 m | |||
maximální ponor: T max: 0,89 m | |||
maximální ponor prázdné lodi: 0,89 m | |||
váha prázdné lodi: 229 tun | |||
4. Stručný popis: | |||
Ocelové lodní těleso, nýtované. Kormidlo nevyvážené, systém Ward-Leonard. Pohon elektrický | |||
i ruční. Lodní těleso bylo rozděleno 7 vodotěsnými přepážkami na 8 prostorů. Drenážní čerpadlo bylo | |||
pístové čerpadlo hlavního motoru, Q 500 l/min. Dvojitá kolesa s natáčením o průměru 3490 mm, | |||
5 Palubní zařízení: | |||
Příď: -elektrický kotevní vrátek, Motor Kolbeň-Daněk NGM 3, 950 ot, 110V, 53A, 4,4kw, kotvy: | |||
416 kg, 330kg, 100,kg, 2 kotvy hledací. Záď: elektrický kotevní vrátek, motor: viz příď, kotvy: | |||
2x 315 kg. Vlečné zařízení: Lanový naviják, motor Kolbeň Daněk, 3kw, 950 ot., 110V, 36,5 A. | |||
6. Strojní zařízení: | |||
Hlavní motor Škoda 6 L 350 r.v. 1957, v.č. 24029, pomocný motor Škoda 3S 110, 18 ks, r. výr. 1953 | |||
výrobní číslo 8544 pro havarijní čerpadlo, drenážní čerpadlo. Pomocný motor Škoda 2 S 110 | |||
30 ks, 1500 ot.,r.v. 1957, č.v. 720181 pro dynamo, kompresor. Hřídelové dynamo JG 1, č.89449 | |||
N 30, 115V, 1000ot., 104 A. | |||
Asynchronní motor: - MEZ Vsetín, S 37 A-8 - Fg-Ho č. 160038. | |||
7. Ekonomické údaje: | |||
Pořizovací hodnota: 4 115 796,- Kč | |||
Roční odpis: 3,80% 156 400,- Kčs | |||
Zůstatková hodnota k 31.12.1962: 3 776 203,- Kčs | |||
poslední GO: 1958 - 1959 | |||
Poznámka: Podle přehledu plavidel platném k 31. 12. 1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan | |||