Zadokolesový motorový vlečný remorkér "Šumava",  
     
  byl první novostavbou plavidla tohoto typu, která byla postavena po druhé světové válce pro potřeby   
  ĆSPLO, n.p. Svoje původní poslání plnila Šumava až do poloviny devadesátých let minulého století.  
  S nástupem tlačné technologie u ČSPL, a.s.  ubývaly čluny a pro zadokolesové remorkéry se začalo,  
  nedostávat "práce". Své přinesly i následné změny spojené se změnou politického systému v republice. 
  ZKMR Šumava byla prodána do Prahy a rejdařství EVD ji přestavělo ke komerčním účelům vzdáleným 
  jejímu původnímu poslání. Stala se z ní osobní loď, která dle výroku jednoho z členů její posádky již
    lodí není. "Je to mincovna" pravili. "To není již loď tak jak jsme ji znali! Je to továrna na peníze."  
       
    Inv. číslo:                               63206  
    rok stavby:                               1951  
    loděnice:                                  Libeň  
       
    1. Technická data:                                                                        3. Hlavní stroj:  
    délka tělesa:                             L :  54,55 m                                      výkon ks :                   550 / 525  
    šířka tělesa:                              B :   8,03 m                                       otáčky    :                   320 / minutu  
    boční výše uprostřed:                H :   2,38 m                                       max. zásoba paliva:     26000 litrů  
    střední ponor prázdné lodi:                 0,74 m                                      spotřeba na 1 provozní hodinu: 86,71 l
       
    2. Technicko provozní data:  
    maximální délka:                 Lmax :  57,53 m    
    maximální šířka:                 Bmax :    9,10 m  
    nejvyšší pevný bod:             Hfix:       4,73 m      
    maximální ponor:                Tmax :    1,16 m  
    maximální ponor prázdné lodi:            0,77 m  
    váha prázdné lodi:                   218 tun  
       
    4. Stručný popis:  
    Lodní těleso ocelové, nýtované s plochým dnem, rozděleno 5 vodotěsnými přepážkami. Posádka  
    palubní 4, strojní 2. Kormidelní zařízení elektrické, systém Ward-Leonard. Kolesa po 8 lopatách rozměrů:  
    3440 mm x 685 mm.  
       
    5 Palubní zařízení:  
    Na přídi dvojitý elektrický kotevní naviják, na zádi dva jednoduché kotevní navijáky s elektrickým  
    pohonem. Elektrický naviják s lanovým bubnem, vlečná pacholata, vlečné oblouky.   
    Kotvy : 2 x 450 kg, 2 x 300 kg, 1 x 15 kg. Do člunku závěsný benzinový motorek.  
       
    6. Strojní zařízení:  
    Hlavní motor Škoda Smíchov, 6 L 350, v.č. 5251  
    Pomocný motor: 3 S 110, 45 ks, 1500 ot., č. 731288, r.v. 1957 pro pohon kompresoru, dynama a  
    čerpadla.  
       
    7. Ekonomické údaje:  
    Pořizovací hodnota:                                                    4 157 679,- Kčs  
    Roční odpis:                3,80%                                        157 992,- Kčs  
    Zůstatková hodnota k 31.12.1962:                               2 742 401,- Kčs  
       
    Poznámka: podle přehledu plavidel platném ke dni 31.12.1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan