Přidejte Váš příspěvek:  zde , děkujeme za Vaše připomínky, náměty a fotografie.

  Příspěvky nejsou redigovány,  nebudou zveřejněny pouze příspěvky  rasistické, vulgární a pornografické.  

Příspěvky návštěvníků:

Vaše nové příspěvky, už budou uveřejňovány pouze  na stránce NEW (novinky). 1. 9. 2014

 

Vážení kolegové spolužáci,snažím se o zhotovení foto-alba našeho ročníku ve službách ČSPLA (nástup 1962),vlastníte-li dobové
 fotografie a máte-li zájem, prosím o jejich zaslání na moji adresu.Po naskenování je opět poštou nebo osobně vrátím.Uvítám i přeposlání
 na e.mail adresu.Vše co si myslíte,že stojí za naše vzpomínky ať to byla činnost na lodi,nebo sportovní akce,brigády atd.uvítám.Předejte
 info máte-li kontakt i těm kteří odešli,a chtějí se i oni  podělit svými dokumenty.
 Důležitý bude i váš komentář, protože na nás všech zahlodal  zub času a tak těžko bych postavy let minulých určoval.Zdravím a dík
 za spolupráci.
 Hošna František 40713 LUDVÍKOVICE 307 e.mail: brysk@seznam.cz  tel:602816405          7. 4. 2014

Dobrý den, obracím se na vás s prosbou o pomoc při hledání kamaráda z vojny. Sloužili jsme spolu v roce 1966 na letišti v Mladé u Milovic.

Jedná se o Petra Vlasáka, byl z Prahy a byl to "šífák" ze SOU ČSPLO (1963 - 66). Na vašich stránkách jsem jeho jméno sice našel,

ale bez odkazu na kontakt. Byl bych rád kdyby jste mi pomohli. 

S pozdravem Petr Kroupa                                                 apuorkrtep@seznam.cz

 

Dobrý den, čirou náhodou jsem se dostal k vraku modelu lodě, o které nic nevím a rád bych ji dal dohromady.

 Předem děkuji za každé vodítko či odkaz, které povede k získání technické dokumentace,  nebo foto této lodě. 

                 S pozdravem  Turovský J.                       turdaj@seznam.cz             Foto Zde             29. 11. 2013

cspl hamburg, ewerführer saalehafen.

 hallo,guten tag.

ich bin jens jäger und durch zufall auf die cspl seite gestossen.

ich war von 1982-zur Insolvenz im saalehafen bei der cspl Hamburg als ewerführer beschäftigt.

mein onkel manni jäger muss den älteren noch bekannt sein.vielleicht kann sich noch jemand an mich erinnern.

ich denke oft an die schoene zeit zurück wo ich viel für mein leben gelernt habe,vor allen dingen von meinen cspl kollegen die ruhe und Gelassenheit.

ich bin heute noch im hafen,am schuppen 80/81.ich würde mich freuen wenn jemand sich an mich erinnert und kontakt aufnehmen kann.leider kann ich nur deutsch und ich hoffe es kann gelesen werden.

                       e - mail na Jense Jägera:               gummikuhjens@aol.com                 1. 11. 2013

Pěkný sváteční den, první fota ze stavby modelu MN 7300 jsou na světě, pár jich posílám. Dnes už je těžké sehnat fotky těchto lodí, proto prosím čtenáře Webu o fota, předem děkuji s pozdravem Kája Fraus junior     Karlos701@centrum.cz                 Fotografie kliknutím zde                           28. 10. 2013

Dnes 27. 10. 2013 jsem při návštěvě Žatce potkal našeho bývalého kamaráda,  kolegu a kapitána Antonína Hrušku. Vzpomeňte, že byl před lety v Magdeburku postižen mozkovou příhodou. Tonda se těší přiměřenému zdraví. S pozdravem Petr Zeman.        27. 10. 2013

Ahoj všichni! 

Za sebe musím říci: Sraz absolventů SOU ČSPLO z roku 1963 - 1966,  sraz po padesáti letech, se vydařil! Určitě se  líbil i ostatním.  Za to patří velký dík našim stálým organizátorům, Bobovi, Ábovi a Slávkovi. Nesmíme zapomenout na našeho kameramana, fotografa Vojtu, který nám vytváří trvalé vzpomínky na celý život. Kocandou se tak nesly straré příběhy, z ruky do ruky putovaly staré fotky.  Poděkování a úcta za účast  patří všem kantorům, vychovatelům, kteří přišli zavzpomínat s námi. Nezapomněli jsme ani na Ty, kteří už nejsou mezi námi. Dík patří  vlastně nám všem,  kteří jsme přijeli přes své zdravotní problémy, odložili práci kolem baráčku a zahrady, někteří museli ujet přes desítky, stovky kilometrů, ať už autem, busem či vlakem. Udělali jsme tak sraz srazem, takovým,  jaký má být. Tedy v hojném počtu.

Stálé zdraví, hezké dny, přeje z Liberce Vláďa Louda.                                27. 10. 2013

Dobrý den, dovoluji si předat pozvání děčínského muzea a Společnosti pro přepravu ročních období vodní cestou na slavnostní odhalení pamětní desky u nám všem známé sochy tohoto patrona plavců. Akce se bude konat dne 28.10. (pondělí, státní svátek) přímo u sochy ve 14 hod.Kromě možné přepravy loďmo, pěšmo, kolmo a vozem jest možno využít i služeb Českých drah. Odjezd z DC hl.n. ve 12:40 - D.Žleb zast 12:51. Návrat z D.Ž. hl.n 15:00 - DC hl.n. 15:17. makl                                                                  17. 10. 2013

Dobry den, chtel bych se pozeptat zda nahodou nekdo nema fotografii vychodonemeckeho M/s Anklam .Pobyval jsem na nem v letech 1969 1971 u plavby DBR.Vanoce 1969 jsme zimovali ve Wittenberge.Silvestra jsme toho roku slavili stridave v Onkel Bernard a Elbterasse.Tenkrat o vanocich na clunu CSPLO 634 zemrel kormidelnik pan Skatula.Pokud ma nekdo z pametniku nejake fotografie  z te doby ci I zmineneho Anklamu prosim napiste na adresu dism1@rogers.com  Dekuji  za pozornost. S pozdravem Svata Militky                               17. 10. 2013

Pro ty kteří neviděli včera 7.10. události v 19.hod., spouštění Beskyd na loděnici v Křešicích, nám zaslal odkaz Petr Zeman.

http://www.ceskatelevize.cz/specialy/udalosti/./zhruba ve 41.minutě/.  8. 10. 2013
 

Pravda, pravda Pepíku Bejšovci. Povedlo se Tě to. Zdraví Pepík Matoušek,  6. 10. 2013

Pro pamětníky - vzpomínky na služebnu ČSPLO v Magdeburku - foceno 2006
Asi máte více lepších fotek, ale třeba se někomu hodí,
(fotky kliknutím zde).
                                                                                           Tomáš Balcar,
                                                                                                                     Plavbě zdar!     6. 10. 2013

Dobrý večer, prosím o uveřejnění fotky prototypu TR-610,jak měl vypadat v původní podobě,a prosím čtenáře Webu o veškeré dostupné informace,

děkuji, s pozdravem Kája Fraus junior.       foto zde               28. 9. 2013

Dobrý den, nabízíme volnou prac. pozici kapitána – tanková/chemie i kontejnerová loď. Požadavek – Rýnský patent, radar, vysílačka. Kontakt: 602 420 297.                      26. 9. 2013
 

  Ahoj všem na WEBU csplo!

   Hodně plavců toužilo plavit se po moři, někteří svou touhu uskutečnili, některým se to nepodařilo. Jedni se na plavbu z moře vrátili, druzí vydrželi na moři až do

důchodu. Všechny plavce, námořníky a příznivce lodní dopravy jistě bude zajímat statistika MS PRAHA za rok 1974.  zde
                                                                                                                                                                                                          Čenda Lovász   16. 8. 2013

 

Dobrý den, našla jsem v archivu 2 fotografie, na které by se možná někdo rád podíval a zavzpomínal. Jsou asi z

roku 1969, (název lodi si už nepamatuji, možná Kamýk ?),  a se skupinou učnic oboru fotograf nám bylo

dovoleno  využít atraktivního prostředí lodi ke zhotovení zajímavých fotografií.  Zdraví vás J. Hanzalová.   6. 8. 2013  foto kliknutím zde

 

Dobrý den.
Chtěl bych Vás požádat, jestli není někde u fandů ČSPLO možno sehnat scan  jakýchkoliv fotografií nákladní lodi Přerov (dnes již údajně sešrotované)
 firmy ČSPLO, na které jako kapitán sloužil až do důchodu (poslední léta  kdesi na pískovně u Brandýsa n.L.) můj prastrýc, pan Josef Valenta.
 Sháním z důvodu kompletace rodinných materiálů, zvláště pak fotografií pro  své děti a další potomky.
 Moc děkuji za jakoukoliv snahu, případně fotku.

 Makrlík Jaroslav, Litoměřice,
   j.makrlik@tiscali.cz       9. 6. 2013

 

Dobrý den opět píšu ale tentokrát s prosbou,chystám se na stavbu 7300 a shromažduji vše co je dostupné,

předem děkuji s pozdravem Kája Fraus junior.        karlos701@centrum.cz                    14. 5. 2013

 

Zdravím všechny současné i bývalé plavce i neplavce - plavby příznivce a posílám k posouzení moje základní teze k systematickému využívání VODY, která buď chybí anebo se rychle přes naše krajiny přežene, nechá za sebou spoušť.
Posílám tyto teze postupně na městské úřady obcí dotčených povodněmi i na některá občanská sdružení a nemohu vynechat ani Spolek přátel plavby.
V příloze jsou moje základní úvahy. Nedělám si patent na rozum, naopak bych chtěl, aby dříve mnohde praktikované a dnes zaniklé věci znovu nabyly na významu a naopak ve větší, systematicky prosazované míře přispěly k bohatšímu výskytu jak povrchové tak podzemní vody. Pošlete můj příspěvek eventuelně dál, pokud budete tušit, že to má význam.
Zdravím, Ing. Petr Vít,

t.č. správce
Tschechoslowakische Elbe-Schiffahrt, A.G             
Přílohu otevřete, kliknutím zde.             19. 4. 2013

 

Dobrý den, posílám zase nějaké fotky ze stavby TR-701 a zároveň prosím čtenáře Webu o poskytnutí plánů,výkresů plavidel ČSPL jedno jaké,tištěné plány si ofotím a hned vrátím,nebo podobě,předem moc děkuji.s pozdravem Kaja Fraus junior.   Foto - zde         26. 3. 2013
 

Dobrý den,  zdravím šífáky a posílám pár fotek ze stavby vorů 2011, kde jsem taky trochu pomáhal, a 2012 - z doprovodu jeho plavby ze Štěchovic na Zbraslav, kde jsem si krásně popovídal o plavbě s kapitánem z Beskyd – vedl Kláru.

 David Brož, Davle.                        Fotografie, kliknutím zde.                                     19. 3. 2013

Milí přátelé a kamarádi,

                                      ať už z Děčína, Ústí nad Labem, Prahy, Liberce, z Yacht klubu ve Starých Splavech, oddílu liberecké gymnastiky dorostenců, mužů, štamgastů liberecké hospody U námořníka či děčínské Pošty.

Odešel nám přítel, kamarád, dobrý člověk. Vše co dělal, dělal rád,  poctivě, příkladně. Proto také měl mraky kamarádů.

My, vlastně my tři, bývalí liberečtí šífáci, jsme se každé úterý, po patnácté hodině scházeli v liberecké hospodě U námořníka. Myslím tím Přemka, Karla Procházku a moji maličkost. Těch devadesát minut jsme strávili jen vzpomínáním na plavbu, na chlapy, se kterými jsme jezdili na jedné lodi, znali, vyprávěli příběhy. Přemek nás pak seznamoval s obsahem výletů, které, většinou, jedenkrát za čtrnáct dnů absolvoval vláčkem do Děčína. Co je tam nového, s kým se setkal, kdy a kde bude  příští sraz důchodců, kdo je na tom špatně, nebo, kdo nás dokonce opustil. Občas si k nám přisedl i majitel hospody, Honza, dříve námořník na našich námořních lodích.

Přemka jsem rád poslouchal. V létě, jak  dvakrát v týdnu vycházel do Jizerských hor, ušel si svých deset, patnáct,  kilometrů a spokojený se vracel domů, ke své Věře. V zimě zas obouval běžky. Protože pobyt v přírodě byl náš společný koníček, častokrát jsme se v Jizerkách potkali. Nejraději chodil sám. Několikrát jsem se mu nabídl, ale vždy mě slušně odmítl. “ Víš, nikdo mi neříká, že chodím pomalu. Chodím tak, jak mi to vyhovuje.“

Přemkovi jsem vděčný, že mi pomohl uskutečnit mé, do té doby nesplněné přání, svést se na plachetnici. Napsal jsem o tom článek. Dokonce mi ho vytiskli v jednom libereckém týdeníku.

Kdo si ho chce přečíst, má možnost.

 Vzpomínám si na chvíle, když jsem mu dal svůj literární pokus  U námořníka přečíst, zda jsem nenapsal nějaké bludy. Celou dobu čtení jsem ho pozorně sledoval. Tvářil se vážně, potěšilo mne, když se několikrát pousmál. „ Jo, máš to dobrý!“, jen jsem musil na dvou místech opravit technická data.

                                                                                                                                 Vláďa Louda, 24. 1. 2013

I když už jsme staří zasáhlo nás to. Přišlo to nečekaně. Umřel kamarád. Ještě nedávno se s námi scházel Na Kocandě, či v Ouplavu a najednou už nikdy nepřijde mezi nás. Jinde a věčně bude trénovat nadějné gymnastické mládí, brázdit se svou plachetnicí krásné jezero či velet některému zadokoláku, které už jsou tam také. Tady už budeme jen vzpomínat  na Přemka Veverku, kamaráda a přítele. Kapitána, trenéra gymnastiky mistrovské třídy, jachtaře a sportovce každým coulem. Loď ahoj. Přijdeme za tebou Přemysle, ale do té doby budeme vzpomínat.

                                                                                                  kpt. jan. maly    24. 1. 2013   
 

          Vážení návštěvníci našeho webu,

v pátém roce provozu se na nás již začíná projevovat  tzv. "syndrom vyhoření ", a náš web stagnuje. Návštěvnost se pohybuje přibližně na stu přístupů  za den. Není  to úplně málo, ale mohlo by být více. Bohužel nám chybí nové nápady a podněty, možná také lepší propagace. Nyní namítnete, že Vy osobně někdy něco pošlete a redakce to neuveřejní. Fotografie, které ještě nejsou na našem webu zařazujeme, ale když přidáváme jen malé množství, není to uvedeno v novinkách. Psané příspěvky uveřejňujeme téměř všechny. Stalo se nám snad dvakrát, že jsme příspěvek pro nevhodnost neuveřejnili. Jiná je situace s prezentacemi "pps.", tyto bývají některými autory chráněny heslem, a proto nám je program Flasch Spring Pro, nepřevede. Opravdu si nemyslíme, že již máme vše co se týká plavby na našem webu. Domníváme se ale, že málokdo z Vás viděl vše z toho co je zde k shlédnutí. Někoho určitá oblast neoslovuje, ale spousta z Vás nevyužívá všech nabízených možností. Například při pohybu kurzorem po stránce. Když se Vám tento změní na dlaň, a to je znamení, že pokud kliknete otevře se Vám další oblast. Neváhejte se na nás obrátit o pomoc a o radu. Pokud to bude v našich možnostech, rádi poradíme. Budete li mít pochybnosti o správném fungování, dejte nám vědět. Redakční Vás rada prosí o spolupráci. Zašlete nám Vaše náměty, připomínky, fotografie, vzpomínky a dokumenty k uveřejnění. Dále Vás prosíme o propagaci, aby každý kdo byl někdy na šífortě, o našem webu věděl. Přejeme Vám a Vašim rodinám mnoho zdraví a úspěchů po celý rok 2013. Těšíme se na další spolupráci.                                                  Redakční rada webu www.csplo.cz   18. 1. 2013

18. 1. 2013

Dobrý den.

Na doporučení pana Křesťana, si dovoluji Vás požádat o uveřejnění mé žádosti na stránkách www.csplo.cz s tím, že jsou hojně navštěvované a někdo z otcových kolegů, nebo spolužáků se mi jistě ozve. Třeba prý pan Weinlich ... a další.  Pátrám po příčině tragického úmrtí mého otce Josefa Baďury, ročník 1951, který absolvoval OU ČSPLO v roce 1969. Prosím Vás tímto o veškeré informace, fotografie, atd. o našem tátovi s kontaktem na mě. E- mail, JosefBadura@seznam.cz  telefon.  ( 775 495 465 begin_of_the_skype_highlighting 775 495 465 BEZPLATNĚ  end_of_the_skype_highlighting).  To, co já Vám mohu napsat je, že se to tátovi stalo 26. února 1991 v Holešovicích. S velkou pravděpodobností měl jet do Polska s nějakou erkou, asi jako doprovod nějakému tlačáku. A také ještě vím, že s ním tehdy jezdil jistý pan Jarda Čepelák. Ale i ten je již po smrti. Bohužel! Ten by o tom osudném dni měl nejvíce informací. Více se mi zatím nepodařilo zjistit.

                                           S pozdravem a díky Josef Baďura                   6. 1. 2013

 

Kamarádi, kolegové, přátelé plavby. Z toho minima lodí jezdících po českých vodách nám další nenávratně zmizí.

Po 35ti letech služby odvážíme v lednu na lodní hřbitov ve Chvaleticích LVD I (bývalá TR 533) i s vanou.

Jednou tam musí všechny,ale stejně to bolí a o to víc,že z těch ještě činných “houpacích koní”je jedna z nejlepších.

                                                       Všechen šífácký národ zdraví Váš kolega Václav Macho.      20. 12. 2012

 

Dobrý den,na mou prosbu o pomoc na Remorkér Muflon se mi ozval Pan Miloš Krejčí,kontaktoval jsem ho ale už se neozval,prosím čtenáře o nějaký další kontakt na Pana Krejčího, předem děkuji, s pozdravem Kaja Fraus junior.                           11. 11. 2012

 

ZDRAVÍM VŠECHNY CHVALETICKÝ ŠÍFÁKY A HLAVNĚ PANÍ POKORNOU.
  
  NA LÁDÍKA JÁ OSOBNĚ NEZAPOMENU NIKDY A ČASTO NA NĚJ VZPOMÍNÁM.
 BYL TO MŮJ PRVNÍ KAPITÁN NA CHVALETICÍCH PO VYUČENÍ DO VOJNY 1983-84.
 HODNĚ MĚ NAUČIL NEJENOM ŠÍFORTU  A TAKY ODNAUČIL (na hodně dlouho pít RUM)
 A TAKY BY MĚL ZE MĚ RADOST, PROTOŽE SE MĚ SNAŽIL TENKRÁT VYKRMIT, ABYCH BYL
 POŘÁDNEJ CHLAP A JÁ UŽ VÁŽÍM STEJNĚ JAKO ON TEHDY, TAKŽE UŽ JSEM KONEČNĚ POŘÁDNEJ
 CHLAP JAKO BYL ON.
 AŽ MU BUDETE DÁVAT KYTIČKU NA HROB POZDRAVUJTE HO OD MATĚJE ON BUDE VĚDĚT.
JÁ SI DÁM DNES NA JEHO PAMÁTKU VELKOU SOUPRAVU (PIVO A VELKÝHO RUMA) JAK TO MĚL
RÁD A NĚKDY SI DÁM JEHO HADÍ POLÍVKU.
  
ČEST JEHO PAMÁTCE     RADIM MATĚJKA  (MATĚJ)

 

Pár řádek k zamyšlení od Františka Hošny, kliknutím zde.  30. 9. 2012

Všem příznivcům Černobílé NOSTALGIE!

Velký zájem o Černobílou NOSTALGII mne vedl k tomu, že pro ty, kteří se nezúčastňují našich setkání na Kocandě a nemohli si koupit DVD s třetím dílem ČbN,

jsem opět umístil jednotlivé kapitoly na server  "uloz.to",  tentokrát včetně úvodního videa.

 http://uloz.to/hledej/?q=CbN19 - klikněte na odkaz

Tvar adresy pro stažení:    ČbN  mezera  číslo kapitoly = ČbN 19, až ČbN 29

Pro úplnost uvádím adresy již dříve zveřejněných kapitol:  

ČbN bez mezery číslo kapitoly = Čbn1 ČbN18

Pobavte se nahlédnutím do historie

                                                                                                                                               Čenda 

P.S.

Při kontrole jsem zjistil, že pod adresou ČbN 26 jsou kapitoly 25 a 26, snad to tolik nevadí. Proto ČbN 25 nenajdete!     18. 8. 2012

                                                                                                                                                                                                                                            

Dobrý den, posílám pár fotek mého modelu digitála co právě stavím s pozdravem Kaja Fraus junior.  Foto zde  11. 8. 2012
 

Dobrý den, každý den sleduji web ČSPL, posílám pár fotek co jsem nafotil ve Vanově 6.8.2012.

                                      Přeji pěkný den,s pozdravem Karel Fraus junior.    Foto - zde               8. 8. 2012
 

Jenom krátce, milí plavci. Beskydům přejeme jen to nejlepší. Doslechl jsem se, že jsou v Hamburku, /nebo na cestě?/ na 14 dní!? Tak po shlédnutí prvních fotografií budou doufám následovat další. A také doufám, že se dočkáme nějaké slovní zprávy o cestě.Tak Láďo, máš babu-je to na tobě.:-).                   Hezké léto všem !                                                                                    P. Zeman                  10. 6. 2012

             Za Amorkem.

          Čím je člověk starší, z jeho okolí mizí nejen nepřátelé, ale především ti, které měl rád. Před dvěma roky jel na výlet lodí z Prahy do Nelahozevsi mezi vysloužilými šífáky taky jeden aktivní, Láďa Veselý řečený Amorek. Pochlubil se, že jezdí v Německu na Rýně a hned na mne: "Heleď, ty bejvalej cyklisto, pojeď se mnou!" Tehdy jsem ze zdravotních důvodů odmítl, ale letos, když se objevil v lednu mezi šífáky při svém volnu na Kocandě v Děčíně, už jsme si plácli. Pojedu! Amorku jsme mu říkali pro hezkou tvářičku kdysi. Dohodli jsme se, že mi v červnu na mobil zavolá! Už nezavolá, v květnu přišla smutná zpráva, že Amorek zemřel. Už si  nesedne na svou  kapitánskou  židli a  já  neuvidím bájemi opředenou a nebezpečnou skálu Lorelei a neprojedu se nad místy, kde by podle pověsti mělo být zlato Rýna, poklad Nibelungů. Neuvidím Antwerpy a Rotterdam, přístavy, které jsem navštívil jako člen posádky lodi Manafoss, s niž jsem se vracel ze svého cykloputování po Holandsku do Hamburku.

           Vzpomínám si, že mi Amorek říkal, že se narodil ve Slivenci. Hned jsem se tam rozjel a když jsem se zmínil kámošovi Jirkovi o Amorkově smrti, hned věděl, že to byl jeho spolužák a že tu přezdívku Amor už měl za školy od holek a že na ni tehdy musel být tak hrdý, že se s ní pochlubil v šífáckém učňáku v Děčíně a tak mu zůstala na celý život.

Čest jeho památce!                                                                                                              Vlastimil Svoboda      1. 6. 2012

 „Vzpomínka na Magdeburk"
  Jaroslava Zeisová
     Můj muž Jiří Zeis byl dlouholetým zaměstnancem Plavby labsko-oderské, nejprve pracoval jako strojník a posléze jako lodní elektrikář. V té funkci ho jednou koncem sedmdesátých let pražský domovský přístav vyslal asi na čtvrt roku do Magdeburku v tehdejší Německé demokratické republice. Nebyl schopný mi psát dopisy, a o jeho telefonáty jsem zase moc nestála já, telefonování přes hranice bylo drahé a "Čepsl" své zaměstnance finančně rozhodně nerozmazloval. Vzala jsem si tedy krátkou dovolenou a jela jsem ho navštívit.
     První, co mě v NDR zaujalo, byl zvláštní chemický pach, který jsem cítila hned po překročení hranic a který jsem si pak vždycky s touto zemí spojovala. Jiří mě uvítal s otevřenou náručí a hrdě mi ukázal povlak na polštář plný nasušených hub. Němci si houby kupovali, ale sbírat je nechodili. Taky měli lesy plné sovětských vojáků a málokam se smělo.
     Do české služebny se slušně zásobeným barem si sovětští vojáci občas přišli pro pivo nebo cigarety, což měli přísně zakázané. Jednou jsem z okna viděla dva takové přistižené nešťastníky, jejichž nadřízený je ze služebny hnal holí. Mlátil je hlava nehlava a vojáčci poslušně klusali se sklopenýma ušima. Hůl byla silná dřevěná kulatá tyč, asi pro tyto účely speciálně vyrobená.Nemohla jsem uvěřit svým očím, takový středověk ve dvacátém století!
     Pokud pominu nekonečné kolony přesouvajících se vojsk, byli sovětští bratři vlastně neviditelní. Zažila jsem je potom už jen jednou na nějaké pískovně, kde jsme se byli koupat. Najednou tam zastavil sovětský náklaďák, na povel z něho seskákali vojáci, na povel se svlékli do trenýrek, na povel šli do vody a na povel za chvíli zase z vody a pryč. Jeden si na stoupl k dětem, které si na břehu v písku dělaly rybníčky a bylo vidět, jak rád by si s nimi hrál. Těch hubených mladých nevolníčků, kterým se jistě stýskalo po mamince, mi bylo upřímně líto.
     Jinak to byl pro mě hezký výlet, na lodi mi jednou dokonce dovolili držet kormidlo, a vůbec se ke mně všichni chovali nesmírně galantně.Jiří mi vyprávěl, jak se tam při nástupu uvedl. Uvítal ho místní správce, politruk, jehož hlavním úkolem byl zřejmě ideový dozor. Snad hned u brány se Jiřího zeptal:"A soudruhu, jsi ve straně?" "V které?" zeptal se Jiří, a hned bylo jasné, kdo je pan Zeis. V Praze to bylo jasné každému, svými názory se Jiří nikdy netajil. Taky ho nikdy nepustili do Hamburku a možná od té doby ani do Magdeburku.“              19. 4. 2012

Dobrý den. Ještě jednou se vracím k Vašemu e-mailu z 8.dubna,který jste mě přeposlal kde,jak je uvedeno jsem napadán jednou "osobou" a to je šířeno po internetu,v krátkosti se dá říci dejte si pozor na Slezáka to by nebyl schopen vyfotografovat,kde to asi vzal,prostě pozor je to mystifikátor.Většina snímků které,jsem posílal na csplo.cz byla posílána i agenturám v USA,Velké Británii a Holandsku které,mají opravdu vyspělou plavbu a vše je OK.Doufám že,až bude dotyčná "osoba" zase prohlížet internet,tak tam někde budou i moje snímky.Je mě velice líto že se,toto událo právě na plavecké stránce,v zemi která,vlastně o veškerou plavbu přišla. Jak je ale vidět špiclování,podezírání,závist z České republiky ještě nezmizela. Jelikož nedoufám že "osoba",které ležím v žaludku se mě omluví,byl bych rád,kdyby k 1.květnu byla stránka o americké plavbě z internetu odstraněna. S pozdravem, "mystifikátor" Jirka Slezák.     19. 4. 2012

     Vážení Weboví přátelé!

Nevím jak často a jak moc surfujete po Internetu a zda jste již objevili stránku s fotkami Labe. Pakliže ne, tak ji zkuste.

http://www.reka-labe.cz/   na Seznamu stačí napsat reka labe

                                                                     Čenda               9. 4. 2012

 

Vážení,
na až nebezpečně naivně - propagační vyjádření pana Patrika by se mělo odborně
reagovat. Na množství emisí a jejich poměr k množství přepravované hmoty
jsou tabulky, které "nestranicky" zhodnotí realitu. Já vidím hlavní problém
v tom, že se zde neustále zdůrazňuje splavnění řeky jako zájem pár rejdařů a
betonové lobby.Nutno zdůraznit, že kvalitní vyvážená národní multimodální
infrastruktura je nezbytným předpokladem nejen dalšího pozitivního vývoje
národního hospodářství, ale dnes i udržitelné stagnace! Přesně tak
nesmyslně jako se prezentuje v Česku zkvalitňování školství jako pouhý
čistý zájem jednotlivce, aniž by se bralo v potaz, že celá společnost přece
bude těžit z kvality nových ekonomů, lékařů, psychologů ..., tak i celá
společnost bude těžit z kvalitní infrastruktury a z hlediska Labe i z
jediného přístupu Česka na vodní systém EU!
Srdečně zdraví a hezký jarní den přeje

Bohumil Průša
vedoucí reprezentace
HAFEN HAMBURG MARKETING e.V.
Reprezentace Praha
Prvního pluku 8a/621
CZ - 186 00 Praha 8                            31. 3. 2012

 

Dobrý den!

V poslední době jsem na Webových stránkách csplo našel několik příspěvků na téma kanál D-O-L. To ve mne vyvolalo vzpomínku na volbu povolání, o kterou se chci podělit s ostatními návštěvníky Webu. Ač jako literát jsem neumělec, přesto jsem se rozhodl několik vzpomínek hodit na papír pod souhrnným názvem

Vzpomínky, které neodnesla voda. Zde je vzpomínka první. 

                                                                                                        Otto Kessel              31. 3. 2012

Dnes je to měsíc co zemřel můj otec kpt. Václav Matějka. Chtěl bych poděkovat p. Matouškovi za vzpomínku na něj zde na webu a také bych chtěl moc poděkovat Všem šífákům a kamarádům co se přišli s otcem rozloučit.

                                                                  syn Radim (bývalý Chvaletičák Matěj)      23. 2. 2012        Nové fotografie V. Matějky - zde


Spolužáci, šífáci. Smrt kapitána Vaška Matějky mne moc zaskočila a ranila. Byl to dobrý kluk v intru a prožili jseme spolu několik vycházek za kontroly mistra Kopřivy i na ulici. Pocházel z Větřní u Č. Krumlova Odtud šel do učení v SPZ č.15 Děčín. Celou dobu učení jsme spolu bydleli na pokoji. Kdo jste ho znali, vzpomeňte se mnou na kapitána Václava Matějku.

                                                                                  Pepík Matoušek                    25. 1. 2012

Drazí přátelé,

jsem nesmírně rád že jsem se čirou náhodou ocitnul na těchto stránkách. Jsem rovněž absolventem ČSPLO akademy v Děčíně, ročník 81-84. Vaše vzpomínky na Pavla Počinka, Bohouše Brycha, a všechny další mě hřejí u srdce. Po škole jsem odešel na moře, Jarda Klouček ve svém příspěvku vzpomíná na mnohé kamarády z lodí, sakra Jardo Ty máš paměť! Stejně jak  dopadl ČSPL, tak dopadla i ČNP, jen ti co drželi kouzelný pytel ve kterém se všechno ztratilo, se jmenovali jinak. Krásné časy na lodích! Po 16 odplavaných letech jsem zůstal doma u rodiny. Dnes vím že i tam na našich lodích jsem měl rodinu i druhý domov.  Zdravím Vás všechny drazí přátelé. Vám straším přeji dobré zdraví, Vám mladším potom dobrou kompanii k nalodění.

Franta Ševečka           24. 1. 2012

Dobrý večer,
začátkem loňského léta plul po Vltavě a Labi vor. Stavěl ho Jan Havel, poslední v Čechách, co má na takovou stavbu licenci, pro prezentaci firmy Less. Stavěl ho prakticky sám, sem tam s nějakou „laickou“ pomocí. Jediné moderní nářadí byla el. vrtačka a motorová pila, ostatní jen sekera, poříz, nebozez. Náhodou jsem se o stavbě dozvěděl a tak jsem občas chodil na čumendu a udělat pár fotek.
Poslední den před vyplutím, když jsem viděl tu hromadu práce, co ještě zbývá, jsem nabídnul pomoc. Vor jsem tedy nikdy nestavěl, pár sportovních lodí ano. Honza, to jsme si už tykali, tam byl sám a trochu nejistě souhlasil. Jasně si říkal, jestli nebudu víc překážet než pomáhat. Ale dopadlo to dobře. Za chvíli jsem se „chyt“ jeho tempa a stylu, naučil se chodit po kládách, osazovat vesla – opačiny, vázat houžve, dělat dubové kolíky do vesel a pod. Makali jsme až do 10 hod. večer. Pro mě to byl obrovský zážitek, no a konečná byla v hospodě Na Peškově. Jak jinak. Ráno jsem byl bajbootem udělat pár fotek a ty posílám.  Fotky - zde.

David, Davle

               

Ahoj,

         nejsem sice šífák, ale po vodě se plavím už hodně dlouho a šífortu fandím. Posílám pár fotek lodí které kolem potkávám, snad někomu udělají radost. Kdyby bylo potřeba, mám je i ve větším rozlišení.    Fotografie - klikněte zde.

David Brož, Davle                           david.lod@seznam.cz                        25: 12. 2012

 

Milý Franto,
čtu tvůj dopis s odstupem už potřetí a ptám se sám sebe,jak je možné, že na něj nikdo nereaguje! Odpověď je zdá se prostá: Je v něm totiž všechno, co v takových dopisech má být. Vyčerpávající informace ke kterým vlastně není ani co dodat. Tristní popis smutného a hořkého konce kdysi největšího rejdaře v Evropě.A přiznávám - do hořkých pilulek se mi moc nechce. A myslím,že ani čtenářům tvého dopisu ne. Víš,že jsme spolu několikrát na téma zániku "naší" firmy hovořili. Připomínám si jednu tvoji větu,kterou jsi mi řekl a dovolím si ji citovat:"Kdyby jsi toho věděl tolik, co vím já,nespal by jsi z toho,tak jako nespím já. "A tak už chybějí jen jména těch, kteří se o ten konec přičinili. Všech těch ůředníků a ůředníčků a kdovíkoho ještě. Ale co z toho? Třeba si nahrabali pod sebe a stejně umřeli.A nebo, tak jako my všichni,stejně umřou.To nám budiž v tomhle případě alespoň malou útěchou.A to ještě ani nevědí,že jsme o takových lidech celou dobu říkali jací to jsou trotlové.:-)
Františku,tobě a tvé rodině a konec konců všem,kteří to budou číst: Hezké Vánoční svátky a zdraví v celém nadcházejícím roce 2012.      
                                                 přátelsky Petr Zeman                                                  7. 12. 2011

 

15. 11. 2011

Dobrý den,
nevíte o někom kdo by měl žebrorysky na zadokolesové remorkéry? Rád bych udělal RC maketu a to je jediná část plánu kterou jsem nesehnal. Děkuji

Petr Lukeš

lukespettp@centrum.cz           
    26. 11. 2011

Vážení, dnes jsem se podíval na www.csplo.cz. O těchto stránkách jsem se dozvěděl až z odkazu na parte na Facebooku od Jardy Foldyny, kde jsem našel například parte Petra Skály a dalších, s kterými jsem pracoval na lodích v létech 1974 - 1981. Plavil jsem se na křídláku 621 (první plavba), pak na 116004, 11612 (už jako strojník), R5, na osobárně na Míru, chvilku na paragraf na tlačáku na Chvaleticích a nakonec na 5308. Moje první práce u ČSPLO ZZP byla kolesa na Jeseníkách, pak motor na Šumavě. Na Beskydech jsem dělal strojnické zkoušky.

Mám z této doby řadu snímků různé kvality a diapozitivy. Mezi nimi je i loď Mír, která ve fotogalerii osobní dopravy chybí. Pokud máte zájem o snímky, rád je v digitální podobě poskytnu. Některé snímky jsou na mém profilu na Facebooku. Posílám snímek Míru v Königsteinu, na špici stojím. Další snímek je v uniformě na pevnosti Königstein.


S přáním příjemného dne

Ota Dračka
Benešov nad Ploučnicí
dracka@email.cz
+420774884805
Skype: ota-dracka
Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=1769362328

  

Dne 17.9.2011 jsem byl jako host pozván na setkání po letech lodních mechaniků v letech 1963-66.Snad také jako "dozor mazáků" jestli to ti "bažanti" dělají dobře.Na začátku byla vzpomínka na 28 zesnulých kamarádů z ročníku a také na "dospělé kamarády" Pavla Čajdu Počinka a Standu Dluhoše,kteří už mezi námi nejsou.Celý zbytek setkání proběhl ve velmi kamarádském duchu,vždyť někteří se skutečně viděli až po hodně hodně letech.Jsou mezi námi i takoví kteří strávili víc než 30 let života na moři.V tom se projevila šífácká pospolitost i v této hloupé době,zvlášť pro plavbu tak nepříznivé.Nebyli bychom celí chlapi kdybychom nezmínili,že mezi nás přišla půvabná bytost,naše vychovatelka paní Maruška Hanžlová.Přejme jí a všem nám ostatním pevné zdraví.Poděkování pro organizátora Jardu Abtrachimova,Bohouše Brycha a Slávu Línka. Petr Zeman     18.9.2011

Prosím o pomoc. Mohl by mi někdo dát kontakt na Karla KRAFTU z Chomutova.

Kontakt 737863516 na tichyjiri2@seznam.cz Děkuji Jirka Tichý Dobrovice     18. 9. 2011


Prosíme zdvořile o sdělení, zda by u Vás bylo možno zjistit hlavní parametr bývalého ledoborce "Družba národů", postaveného v roce 1938 pro zdymadlo
Střekov a za jakých podmínek. Jedná se nám o délku, šířku a ponor plavidla, popřípadě i počet a výkon hlavních motorů. Postačilo by i jméno současného
majitele. Plavidlo snad později sloužilo v Praze jako remorkér u ČSPLO a ještě později v Praze jako požární loď . Případně prosíme o sdělení, na koho
jiného se s tímto dotazem obrátit.
Děkujeme předem za rychlou odpověď, kterou je možno zaslat i na e-mailovou
adresu: vhkcz@seznam.cz , nebo 
jcvrk@volny.cz

S pozdravem Ing. Jan Cvrk, důchodce
Vodohospodářská kancelář Ústí nad Labem

 

Vážení přátelé plavby,chtěl bych uvézt na pravou míru proč se objevily naše fotky na stránkách csplo. cz. Je skutečností,že jsem skončil služební pobyt v Hamburku ,ale tato fota zde umístnil Jarda Tláskal který mne tím popohání abych, jak jsem slíbil,napsal trochu obsáhlejší příspěvek o celkovém úpadku odbočky a zastupování státu potažmo ministerstva dopravy v Hamburku. Koncept mám rozpracovaný,takže Jarouši prosím vydrž a žádné další rodinné fotky.Zdravím všechny příznivce ekologické dopravy. F. Hošna Děčín.         21. 8. 2011

Vážení Weboví přátelé!

Vy, kteří chodíte na srazy důchodců pravidelně, pravděpodobně již DVD Černobílá  NOSTALGIE máte,nebo  jste si ho alespoň  prohlédli. Ale co ti, kteří  na  srazy z nějakých důvodů nechodí, nebo již před delší  dobou  od  plavby  odešli a přesto v nich velká láskak lodím a  plavbě zůstala? Jediným poutem k plavběa kamarádům je  pro ně WEB csplo.  A právě  pro tyto plavce jsem se pokusil DVD upravit tak,  aby se soubory mohly umístit  na  server  "ulož.to". Dvě  DVD  jsem  musel  rozdělit  na jednotlivé kapitoly. Uložené  soubory  si můžete  z "ulož.to" stáhnout. Upozorňuji však, že stahování všech kapitol bude trvat dlouho, velice dlouho. Je to daň za snahu, udržet  prezentaci v  přijatelné  kvalitě. Nemusíte  ale  stahovat  všechno naráz. Těm  kteří  si  chtějí  oživit  své  vzpomínky na "staré  časy" to jistě nebude tolik vadit i když vím, že hlavně důchodci nemají na nic čas.

   Hezké vzpomínání přeje

                                              Čenda                                                                                                                                                              

 Adresy pro stahování: ČbN1 ČbN2 ČbN3.............ČbN18

Některé přehrávače (nevím proč) neumí ČbN18

korektně přehrát. Umisťování souborů na server bude

postupné. Při zadávání je nutné dodržet tvar názvu!                     11. 8. 2011

Ahoj absolventi učiliště v r. 1955 i ostatní. Osud mi zavál na dovolenou na jižní Moravu do Ratíškovic. Shodou náhod jsem potkal domorodce. Ptal jsem se ho, zda nezná nebo neznal Pepíka / Rikšu / Klimeše. Byl to jeho přímý příbuzný a sdělil mi smutnou zprávu. Pepa - Rikša Klimeš před rokem umřel. Kdo jste ho znali jako fajn kluka vzpomeňte. Pepík Matoušek Č.Budějovice      16. 7. 2011

Ahoj kamarádi,
volal mi Karel Krafta (OU 1960-63) se kterým jsem jezdil na 668 u Vlasty Duchoně, že dostal parte od příbuzných Mikiho Šmuhaře. Miki byl náš bažant, bezvadný kluk, bydlel jsem týden u něho v r. 1976 v Hbg. Myslím, že farmařil někde v Austrálii. Sbohem Miki, měj se, jednou si budeme vyprávět o Star Clubu v Grosse Freiheit, Fischmarktu a o šífortu vůbec.
Bořek (Dědek) Janda.                                           6. 6. 2011

 

Přátelé plavby,přečetl jsem se zájmem předchozí článek a mohu jen s obsahem souhlasit.Německé straně se aktivity našich ekologu nádherně  hodí.Po nedodržení smlouvy na železniční koridor přes naši zem (dostavbou a stanovenou přepravní rychlostí) je zabránění  výstavbě vodních kaskád a dalšímu propojeni našich řek k plavební činnosti dalším důvodem k předloženi několika žalob k mezinárodnímu soudu k nedodrženi smluv kterým se náš stát zavázal.Veškerá mezinárodni doprava se tím přes naše území  zruší a tím budeme odstaveni od veškerých dotaci na dopravu evropské unie.Německá strana už přesouvá dotace na zlepšení plavební činnosti řeky Labe na jejich nejvíce dopravně vytíženu řeku Rýn.                                                                                                                                                                                   Zdravím Vláda.   31. 5. 2011

Vážení přátelé plavby,občané kterým opravdu záleží na soužití člověka s přírodou.Největší škůdci zelené dopravy chtějí předvést za vydatné finanční podpory ze zahraničí opět svůj obehraný monolog proti zlepšení plavebních podmínek na Labi,které bylo vždy našim jediným spojením k moři.Tato společentví nebojují jen proti této vodní cestě, proti dokončení dálnice,proti realizaci silničního přivaděče,ale napadají i stavební řízení pro přidělování pozemků pro rodinné domy atd.Na jejich činnost významě přispívají granty ze zahraničí cca 2,5 mil.kč,dotace z EU 2,2 mil.kč. a samozřejmně ze státních zdrojů 1,5 mil.kč.Největšími dárci jsou pak německé ministerstvo životního prostředí a zahraniční organizace.Cituji s výroční zprávy společnosti Arnika.Vždyť i největší debata o tolik diskutovaném jezu a plavbě na Labi proběhne opět dle jejich avizovaného programu na německé půdě.Názory jejich členů na technická řešení plavidel a úprav vodních cest jsou na hranici fantasmagorie.Kdo víc zná řeku než ti, kterým dávala obživu a jsou s ní spjati v dobách hojných i špatných.Kdo víc udělal pro maximum při řešení nízkoponorových lodí a zvládl obtížné technologie těchto plavidel než celé generace plavců,konstruktérů a nadšenců při snaze využít omezených přírodních podmínek k logickému využití vodního toku.Dnešní rejdaři provozují svoji činnost na hraně ekonomického přežití a vodní doprava jako skutečně ekologická přeprava zboží je terčem lidí, kterým jsou tyto argumenty lhostejné.Zamysleme se nad tímto postojem a dejme najevo hromadně svůj názor při každé příležitosti tak, abychom zabránili likvidaci dopravy,která má všude ve světě svoje místo.Zdravím F.Hošna Hamburg.  28.5.2011

Vážení Weboví přátelé!

Byl jsem dotázán, proč nenapíši na WEB něco o schůzkách „tuzemáků“ v Praze. Tímto tak činím. Na konci Podolské ulice v Praze 4 je nenápadný dům s malou hospůdkou „U Šimků“ a tam máme každý třetí čtvrtek v měsíci od 17ti hodin schůzku. Točí se Gambrinus 11° a o naše blaho se stará paní Nejedlá. Scházíme se již několik let a po počáteční euforii, kdy bylo vždy plno, zůstalo jen pár skalních. Tímto bych chtěl pozvat všechny, kteří mají možnost a chuť si zavzpomínat, aby přišli, budou vítání. Přikládám několik fotografií.  " Pro zobrazení fotografií, klikněte zde "

Všechny zdraví

                                                                        Čenda Lovász       cenda.lovasz@centrum.cz     23. 4. 2011

 

Jsem spolužák Vládi Weinlicha (/t.č. kpt. na posledním ZRKM Beskydy).
Moje milá žena Nina (jsme spolu 43 let). má přání zúčastnit se nějaké malé plavby na Beskydech. Na Vláďu nemám kontakt, tak kdyby
sledoval tyto stránky, tak prosím, aby se ozval, a bude-li to možné, pomohl mi splnit přání. Můj tel. 602421294. zn. přinesu kanystr
nafty. Vláďo, bude-li to možné, tak předem děkuji. B. Maier.
          18. 4. 2011

Pozdrav celé bývalé plavecké rodině ČSPLO přednostně ZVP-Praha z plavby po Mississippi ze St.Louis Missouri do New Orleans Louisiana 1893 km,tlačný remorkér typu Viking 10500 hp soulodí-37van,různý náklad celkem 32700 tun. Ahoj !!! Jirka Slezák.

Dobrý den, zhlédnul jsem fota od Romana Davida z 29.3.2011. Pro zajímavost foto č.4356 je jako plovoucí silo v Rotterdamu bývalá "vlajková" loď ČNP m/s Třinec. Myslím si, že všichni námořníci,kteří se na této lodi plavili,mají na ni hezké vzpomínky. S pozdravem Jarda Klouček,   8. 4. 2011

Dobrý den.
Patřím do ročníku 1981-1984. Po vyučení jsem nastoupil na Tuzem na skokana (TL-4 ).Spadla ze Střekovského jezu. Pak jsem vystřídal TR 16, TR 19, Labe 15 a skončil na MN 7310. No a nakonec jsem byl nucen odejít do Holandska kde jsem doposud na Kopláku Arizona +Arizona II.
Posílám odkaz na pár obrázků co jsem nafotil v práci, snad se budou líbit.
   Pro prohlédnutí fotografií, klikněte zde.
Stránky jsou povedené a přeji aby se dařilo.
S pozdravem Roman David                                    29. 3. 2011

Dobrý den
Rád bych přispěl svou troškou do mlýna a tak bych chtěl dodat Jména pár lidí kteří působili na učilišti běhen doby kdy jsem tam byl já.
Jsem ročník 1983 až 1986 + nástavba1987 až 1988 a pak jsem následně v letech 1992 až 1995 byl zaměstnán jak mistr odborné výchovy.
V těchto dobách jsem se setkal s těmito lidmi:
Mistři- Strnad Jiří
Kíša Roman
p.Rusňák
Vidlák Jiří
Kalaš Ivan
Roth Josef
Stoklasa Jiří
p.Petrůj
Drdák Rudolf
Záluský Stanislav
p.Novotný
Lapáček Karel
Blažek Jiří
Válka Jiří
Kopejsko Miloš
Štolba Karel
Berenda Martin-moje maličkost
a ještě jeden mistr který se jmenoval Alexander a pozdeji zemřel mři autonehodě v Boleticích n/l

Učitelé - Brich Bohumil
Pěch Stanislav
Mrkus Milan
Hykš Jiří
pí.Urválková
Kalous František
p.Pazderka
Habrová Romana
Počínek Pavel
a jistě další které si nevybavim

Vychovatelé - p.Suldovský
Eibel Antonín
Motlitba Miroslav
Nováková Alice
a další jejichž jména si nejsem schopen vybavit.

Doufám že vám budou mé údaje k něčemu a musím vaše stránky moc pochválit.
Když jsem tak pročítal ty ročníky a přemýšlel kolik jich tak ješte je někde u plavby tak jich moc nebude.

Šťastnou plavu a mnoho úspěchů s webem přeje

Martin Berenda
martin@berendovi.cz

P.S. odpusťte prosím případné chyby ve jménech a tak podobně.            27. 3. 2011

V sobotu 19.brezna jsem mel moznost udelat cestu do Usti/L. Pred mnoha lety jsem sedel na brehu Labe a snil o velkych dalkach. Neco se mi uskutocnilo.
Dekuji Kpt.V. Weinlich a Kpt. J.Huryta. V budoucnu bych taky chtel prispet do CSPLO stranek.
Zdravi, Capt.Pavel Misata     
( kliknutím zde, si můžete prohlédnout fotky )     26. 3. 2011                            
 

Dobrý den, jmenuji se Ladislav Brůna a jsem synem jednoho z Vašich studentů. Ročník 57-60. Na Vaše stránky jsem narazil úplnou náhodou, ale když jsem viděl jak se o ně staráte tak mi nedalo abych nenapsal. Táta umřel v květnu 2003. Kontakt na mě Lunak007@seznam.cz

Dobrý den,
 hledám jistého pana Vratislava Vocáska, který v letech 1982-84 sloužil vlasti v Mariánských lázních. Vím, že byl zaměstnancem ČSPLO před nástupem na vojnu i po návratu do civilu. Můžete mi pomoci s hledáním dávného kamaráda?
                         S pozdravem  Jiří Stránský .             e - mail :   jirstr@seznam.cz                        18. 3. 2011

Ahoj Jardo Kloučku.

Určitě si na mne již za ta dlouhá desetiletí nepamatuješ, ale jsem také původně žákem ZŠ v Dubí a s Viktorem Rudíkem, kterého ve svém pozdravném článku z 27.2. vzpomínáš, jsme byli spolužáci ZŠ a po té od roku 1967 jsme spolu nastoupili na OU ČSPLO. Viktor po ukončení vojny přešel tak jako ty k ČNP. Někdy v 70 létech minulého století emigroval do Kanady a snad žije v Ottawě. Po roce 1990 v ČR již několikrát byl. Měl bych přání se s tebou setkat. V případě zájmu zavolej a nebo pošli SMS na 724 111 949. Snad se po těch desetiletích ještě vzájemně poznáme.

S pozdravem Vladimír Bělka



Ahoj Luboši Jelínku.

Velmi mne potěšil tvůj příspěvek a jsem rád, že jsi taktéž objevil tyto webové stránky určené jen zasvěceným. Se zájmem jsem si prohlédnul tvoje fotky z působení jako kpt. na MN 4202 (původně Sokol). Pro informaci jsem ve spojení s naším spolužákem Láďou Zapletalem který bydlí ve Znojmě. Od roku 2008 se pravidelně v létě vzájemně navštěvujeme a podnikáme šífácké výlety jak po Labi ( loni jsme jeli osobní lodí Poseidon ze Hřenska s kpt. Vladimírem Weinlichem do Bad Schandau a zpět do Děčína, osobní lodí Porta Bohemica 2 z Litoměřic do Roudnice n.L., kde se Láďa na této osobní lodi poznal se svým bocmanem z MS Košice p. V. Filipem a který ještě v 70ti letech jezdí na osobárně jako loďmistr ) tak i loni poprvé po Baťově kanále na řece Moravě. Mám vzpomínku ze třetího ročníku na zimu strávenou v holešovickém přístavu, kde jsem s L. Zapletalem dělal zimní práce na motoru 6L 350 ZKMR Blaník, kde byl kpt. p. Jonáš a strojník p. Fr. Michálek řečený Brambora. Kdeže ty vltavské vody jsou. Po vyučení do nástupu na vojnu jsem se nalodil na tisícák 558 v Ústí n.L. na Větruši, kde byl Steurmann p. Martin Hoffman a první lodník Tomáš Gráf.

Tisícák 559 se Steurmannem p. Schwarzem měl elektricky ovládané kormidlo systémem Vard –Leonard což jsme mu záviděli zejména při plavbě proti vodě drážďanskými mosty.

S pozdravem spolužák Vladimír Bělka

Dobrý den,překvapil nás váš web a protože hledáme jakékoliv informace o dědovi Stanislavu Zoubkovi který jezdil s tehdy ještě plavčíkem zesnulým Pavlem Počinkem (čajda estráda) a po letech se stal mým třídním učitelem ve třídě SLD3 rok zakončení 1998.A také dědovi Františku Smíškovi který jezdíval na Republice...než ho smetla vlna.
snad budeme mít štěstí zdraví Antonín Smíšek ml. a sestry Veronika  a Pavla Smíšková .       mikrobella@gmail.com   
5. 3. 2011

 Ahoj kamarádi,plavci.

Začátkem letošního roku,mě udělal velkou radost Bob Brych (můj spolužák z učiliště) když mě řekl o stránkách učiliště na webu. Autorům jsem vděčen za oživení historie několika generací plavců.
Chtěl bych též napsat o kamarádech,kteří též strávili na šífortě pár mladých let,ale asi v touze poznat ještě něco dále,odešli k Čs.námořní plavbě. Jsem jeden z nich a strávil na moři bezmála 30 let.
První myšlenku odejít na moře,nám několika z našeho ročníku,vnuknul asi Standa Toman,bratr ředitele učiliště. V době své dovolené,nám přišel do třídy o práci na moři vyprávět. Jenže odejít na moře před vojnou tenkrát nešlo a tak napřed vyučení,překrásný rok na šífortě před vojnou(píšu překrásný proto,že jsme ještě neměli žádnou zodpovědnost a žili jsme mezi Děčínem a Hamburkem"na plno". Půl roku jsem byl u kpt. Duchoně na Lodi Mládeže,který se s námi,jak se říká nemazlil ale hodně naučil. Do odchodu na vojnu na Dukle u kpt. Kalvase,taky rád vzpomínám. Myslím si,že všichni,co tenkrát na šlepácích sloužili,byli výborní lidé a něco nám dali.
Po vojně jsem se vrátil k plavbě,kde jsem strávil ještě 3 roky.
Můj první zámořák byl Kriváň. Kapitán Oleg Harna,jako 2palubní důstojník jezdil za války v konvojích,po válce,než se opět na moře vrátil, plavil se na Odře. Kapitánem se stal několik let před odchodem do důchodu. Snad mělo na to vliv,že se účastnil války na "špatné" straně.
Můj první bocman byl šífák Jan Hamza (bratr Franty) a na palubě 1námořník Jirka Nožička. Dále z těch starších,které jsem na lodích poznal. Ivan Pánek,Venca Pinc,Eman Novák,Pepa Titič,Standa Michlíček,Venca Kittler, Láďa Nerad,Jirka Pytl,Ota Vytásek,Standa Záluský, Vencu Sýkoru jsem poznal až námořnických srazů v Liberci.
Kluci se kterými jsem byl v učilišti, moji "mazáci" Ivo Kejzlar,Aleš Kuna(globus), Míla Bím, Petr Voříšek,Láďa Tvarůžek,Venca Švehla,Honza Zita a Jura Žemba.
Z našeho ročníku Víťa Bila,Pepa Miller,Dráža Majer,Láďa Hanáček, Karel Helmich(Hoenl) Pavel Hoke,Láďa Rybníček,Pavel Kaňka,Zdenek Macháň.
O rok níže byli Milan Bláha,Franta Hartman,Jirka Patera,Láďa Klečka,Petr Kmoch,Emil Toms,Jirka Lébl,Venca Uškrt.
A ti ještě mladší Evžen Paulíček,Viktor Rudík,Honza Hromádko,Andrs Martin, Antropius.
Z těch,kteří se učili přímo pro námořní plavbu,jsem jezdil s Pepou Oravou,Pepou Vlasatým a Jardou Trešlem.
Na průmku přešel z prvního ročníku Standa Kvasnička a dále na námořní školu do Polska. Z průmky jinak též byli kapitáni Rosťa Mrlík Jirka Vrátníček, Ivan Kroupa, Míra Šefara, Myčka,Boura,Dočekal ml. a 1.palubní Bezdomnikov Olda. Určitě mi někteří již z paměti vypadli,na koho ale nelze zapomenout,byl Pavel Počinek,který v rámci praxe,též o prázdninách několikrát vyjel. Byli jsme spolu s Pavlem na Košicích a o něco později na Bratislavě.
No, šífáků nás bylo na moři celkem dost,a tak i tam někdy večer při pivku praskaly šreky a vzpomínalo se na Labe. Pokaždé,když jsem byl se zámořákem v Hamburku,nikdy jsem nevynechal návštěvu kulturšifu v Saale. Klasický párek,pivko a setkání s kamarády,mě vždy potěšilo. Léty ale bylo na kulturáku více šoférů,než plavců a tak jsem cítil,že se něco děje,ale že to došlo až do dnešního stavu,určitě tenkrát málokdo tušil.
Tak kamarádi,to je asi vše,tento rok bude náš ročník slavit 45 let po vyučení. Na Kocandu,někteří z nás již nepřijdou,ale život běží dále.
S pozdravem Jarda Klouček            27. 2. 2011

Zdravím všechny šífáky.
Jsem absolventem OU ČSPLO rok 1967 - 1970. Můj příspěvek je reakcí na dopis Vladimíra Bělky mého spolužáka, který stručně a velmi výstižně popsal nás od vody. Protože píši z okamžitého popudu, bez přípravy tak se prozatím omezím jen na těchto pár vět. K výčtu učitelů a mistrů bych rád přidal mistra odb. výcviku pana Koptu, vedoucího vychovatele pana Suldovského a učitele p.Eliáše. Bohužel díky vývoji naší státní politiky a tím i plavby, který úplně mistrně vystihuje p. Hošna jsem u plavby skončil k 31. prosinci 1994 takže ve "službě" už nejsem. Od vody se ale utéct nedá, to víme všichni. Těm doposud aktivním držím všechny palce.
S pozdravem Luboš Jelínek.                                  5. 2. 2011
                                   
 

Ahoj Pavle , zdravím Tě.
 
Tohle je už druhý pokus splnit můj včerejší slib. Ještě si s počítačem
 netykám a tak po hodinovém psaní jsem někde zmáčkl něco chybného a dlouhá i
když nedopsaná zpráva pro Tebe zmizela nenávratně někde v útrobách počítače.
 A tak vzteky skřípaje umělohmotnými zuby začínám psát podruhé. Nejprve
několik poznámek ke stránkám oucsplo, žádném případě to není  kritika těch stránek
 1) K fotce kterou poslal syn Jirky Vejražky . Kapitán Vlasák velel dlouhá
léta stranokoláku " Brno " a tam u něj také jezdil jako první kormidelník
Jirka Vejražka. Nastoupil tam myslím po Mirkovi Ježkovi ( Iglovi) když ten
odešel jako kapitán na ZKMR  "Slapy" . Myslím si že sestava co je na fotce
 na "Praze" nikdy nejezdila. Možná že podle fotky by to ještě mohl posoudit
 pan Křesťan jako znalec starých parnikářských  fotek.
 2) Když tak listuji těmi stránkami ( moc se mi líbí ) něco mi v nich přeci
jenom chybí. To jsou vzpomínky nejstarších pamětníků kteří už rychle
 vymírají a vzpomínky či příhody mladé a nejmladší generace plavců.  Vždyť
přeci v Děčíně učiliště pokračuje , možná že pod jiným jménem a v jiné
 budově ale stále tam dorůstají chlapi kteří se motají a budou motat kolem
 vody , kolem Labe a kolem vodních cest Evropy. Myslím že i oni by měli k (
 můžu říkat našim ? ) stránkám co říci  a snad by to prospělo i jejich
kontinuitě v čase. Ale tohle jistě víš i Ty a tak se na mně nezlob za
hraběcí rady. To se to radí když se to nemusí tvořit viď.
3)  Přemýšlel jsem i kteří pamětníci by opravdu byli pro stránky přínosem i
 když Ty jich znáš jistě habaděj , mě zatím napadli dva. Ten první je můj
 vrstevník Karel Svátek který je ženatý v Magdeburgu , prošel jako kapitán
dálkovou i tuzemskou a posléze po vystudování vysoké školy dělal dlouhá leta
 technika pro tlačáky u Binnenrederai , ale co je pro Tebe zajímavé je to že
 vždycky byl a je zanícený fotoamatér , takže by se z něho daly určitě nějaké
 fotky vyrazit , když už ne vzpomínky. Dal jsem mu už na tebe kontakt , snad
se nebudeš zlobit. Jeho emajlová adresa je  lerakketavs@mdcc-fun.de  Má
stále zájem odění na naší plavbě a také mi občas napíše či výstřižek
novinový pošle o novinkách a zajímavostech kolem Labe v Magdeburgu.
Naposledy to byla velká novinová fotka za těžké prachy zrenovovaného
 řetězáku  který v Magdeburgu zaujme místo hned vedle šlepáku.   Ten druhý na
kterého myslím je Honzík Sajbl. Jeník je kouzelnej vypravěč. Ať byl jako
 kapitán kakej byl to nechme stranou ale historky z plavby, umí vyprávět
 báječně. Jen nevím zdali by je také uměl hodit na papír nebo do počítače.
Nedávno jsem viděl v televizi že Beskydy budou končit a neví se co se s nimi
 stane. Nevyjímaly by se pěkně v Magdeburgu vedle těch dvou veteránů , samy
 už také veterán?
 4)Dopisů a vzpomínek bude přibývat , jak se stránky budou dostávat do
 širšího povědomí plavecké veřejnosti. Neuvažujete rozdělit obyčejné dopisy
od vzpomínkových článků?
 5) A nakonec prosbu . Nemohl bych dostat adresu Jardy Tláskala? I když já
jsem stará struktura a on byl rebel přesto jsme byli kamarádi. Rád bych s
 ním zase po letech prohodil pár slov alespoň na obrazovce.
 
S poznámkami končím a hned Ti je radši pošlu aby mi je počítač zase někam
nezašantročil. Hned jak to odešlu začnu na nový list psát vzpomínky a nebo
se o to alespoň pokusím. Zatím ahoj, Jan Malý.                    29. 1. 2011

http://www.cruiseshipjob.com/royalc.htm  Ahoj pratele vse nejlepsi v novem roce .Tady je link na praci na lodich v Karibiku.Jezdime tam ze zenou kazdy rok a tak jsem tam take potkal nekolik Cechu.Vetsinou , bud v restauracich,barech ci muzikantu nebo v casinech na palube zadneho.V lonskem roce sem do Kanady prijel kluk bez absolutni znalosti anglictiny.Pomohli jsme mu k placenemu 1/2rocnimu kurzu a on dnes jiz pracuje jak barman prave u Royal Caribien. Jedna divka semprijela jako Au Pair a take dnes pracuje v Casinu
u stejne spolecnosti .Pozdrav vsem Svata Militky.