Přidejte Váš příspěvek: zde , děkujeme
za Vaše připomínky, náměty a fotografie.
Příspěvky nejsou redigovány, nebudou zveřejněny pouze příspěvky rasistické, vulgární a
pornografické.
Příspěvky návštěvníků:
http://www.cruiseshipjob.com/royalc.htm Ahoj pratele vse nejlepsi v
novem roce .Tady je link na praci na lodich v Karibiku.Jezdime tam ze zenou
kazdy rok a tak jsem tam take potkal nekolik Cechu.Vetsinou , bud v restauracich,barech
ci muzikantu nebo v casinech na palube zadneho.V lonskem roce sem do Kanady
prijel kluk bez absolutni znalosti anglictiny.Pomohli jsme mu k placenemu
1/2rocnimu kurzu a on dnes jiz pracuje jak barman prave u Royal Caribien. Jedna
divka semprijela jako Au Pair a take dnes pracuje v Casinu
u stejne spolecnosti .Pozdrav vsem Svata Militky.
Zdravím přátelé.
Jsem absoloventem OU ČSPLO r. 1964-1967. Některé životní okolnosti zapříčinily,
že jsem již řadu let mimo dění ČSPLO. Jsem ale
v pravidelném styku s dr. Jirkou Králem (dnes ředitelem úřadu práce v Děčíně).
Spolu jsme válčili na J.A.Komenským za kapitánování Pilaře,
Bendy a strojníka Dolka. Od Jirky Krále jsem dostal typ na tyto webové stránky.
Při každé volné chvíli se jejich prostřednictvím
vracím na šífort a tudíž i do krásného mládí. Na druhé straně pociťuji vlnu
smutku, co se s plavbou děje. Prohrabu krabici s
fotkami a pokud najdu něco, co ještě nebylo publikováno nastránkách, tak zašlu.
Přeji všem krásné Vánoce 2010 a hezký Nový rok 2011.
JUDr. Bořivoj Maier.
maier.b@volny.cz
Dobrý den
děkuji za zveřejněni básničky ani jsem se Vám poradně nepredstavil tak ou mam
rocnik 1977-80 potom Prumku 1980-83 jako plavcik jsem byl na zkmr Vltava až se
mi podaři naskenovat foto tak je poslu tady na te fotce je to posledni plavba
Vltavy. dale jsem vam pridal nekolik fotek z ryna a to z lodi Mts Diff 135x13,5
4205 tun motory cater pilar 2x 1000 ps, na te fotce jak je cela lod na brehu -
to je 8.1 2007 a v holanske ročence to bylo oznaceno jako havarie roku stalo se
to na leku za silneho vetru. tocil majitel plavidla - ja jsem zde byl jako druhy
kpt.jinak po dobu u čsplo jsem byl snad na vsech typech plavidel v roce 2001
jsem odesel na Rýn -posledni funkce u csplo -velitel Labe 21
pekny den J.Durdak.
22. 12. 2010 Fotografie od kpt.
Jana Durďáka, si můžete prohlédnout kliknutím zde.
Báseň " Řeka" od
Jana Durďáka, absolventa OU 1977 - 80, pro přečtení klikněte zde.
21. 12. 2010
Pokochal jsem se historickými fotkami V.Struhy. A to
zvláště proto, že na některých z těchto historických plavidlech jsem sloužil. Na
př.parník Roudnice a Karlín nebo MS Vltava. A také proto, že jsem některé z nich
zažil a viděl při plavbě.Velmi rád jsem se podíval opět na náš nejsilnější
parník PRAHA kde v padesátých letech byla ještě německá posádka. Díky Vašku.
Josef Matoušek
21. 12. 2010
27.
11. 2010
Dopis od
pana Pavla Balcara.
Odpovědi na
otázky Arniky k jezu Děčín
Řekl jsem si o to , mám to. Vcelku ostrou reakci na svůj
příspěvek jsem předpokládal, ale že budu prohlášen za téměř nesvéprávného
blábolila, kterého by redakce měla vyloučit z řad občanů jejichž příspěvky lze
tisknout je skutečně silné slovo. Takhle hysterická reakce odpůrců mi vnuká
myšlenku, že jsem snad trefil skutečně pověstný hřebíček na hlavičku. Co kdyby
někdo tomu Balcarovi snad uvěřil ? Proto je třeba ho zesměšnit, dehonestovat,
prohlásit za blábolila a redakci třeba pohrozit i tím Ropákem … .
1)
Kdo rozhodne
o stavbě
s konečnou
platností by o stavbě samozřejmě rozhodla asi vláda ČR ve spolupráci s řadou
dalších orgánů jako je Ministerstvo životního prostředí, dopravy a další až po
děčínský stavební úřad. Problémem ovšem je, že věc se k nim nejdříve musí
dostat. A tomu právě musí zabránit využitím našich vychýlených zákonů
ekologisté. Blokováním projednávání, odvoláváním se proti rozhodnutím, vznášením
nových požadavků na zkoumání vlivu stavby, vyvoláváním negativních nálad u
obyvatelstva a dalšími známými postupy. O stavbě jezu Malé Březno například, po
mediální masáži a asi 15 hodinovém goeblsovském opakování zelených výmyslů na
veřejném projednávání studie EIA rozhodlo Ministerstvo životního prostředí svým
záporným stanoviskem. Obdobně u výstavby plavební komory v Přelouči pouze
ekologistyckými pracovníky ministerstva dopravy připravená chyba v rozhodnutí
umožnila Bursíkovi na odvolání zatáhnout za zelenou záchrannou brzdu v okamžiku
kdy stavbě chybělo poslední razítko stavebního úřadu. Pokud zásah měl zelené
proslavit u voličů a Bursíka udržet u vládního koryta tak se nepodařilo, stavba
do niž bylo již v přípravách vloženo více než 100 mil.Kč je však zmrazena Pro
ekologisty to však bylo velké varování aby příští jednání o jezech zablokovali
pokud možno dříve. Co kdyby to přece jen bylo prošlo. Tak by asi jez Malé Březno
již stál – ta hrůza že?
2)
Jak jsem přišel na výkon vodní elektrárny a zda se zaplatí
výkon elektrárny na jezu je dán obecně rozdílem hladin na
jezu – ústecká elektrárna konstrukční spád 8,6 m , děčínská 5,3 metru a
množstvím vody daným průtokem v řece. Jelikož do Děčína teče voda z Ústí n.L.
bude vody stejně, resp. o trochu více díky přítokům v tomto úseku. Něco bude
třeba asi odečíst na bypas jako přechod pro ryby, možná na proplavování
sportovních lodí ale tedy lze odvodit, že rozdíl ve výkonu a tím i v celkové
výrobě elektrické energie nemůže být řádově odlišný. Pro děčínský jez uvádí
materiál ŘVC roční výrobu blížící se 50 GWh, Střekov vyrábí podle vodnatosti
roku průměrně asi 80 GWh. Snížení výroby bylo dosaženo ekology požadovaným
zkrácením zdrže a z toho vyplývajícím menším spádem. Bez těchto omezení by
elektrárna jistě mohla dosáhnou stejné nebo i větší výroby než Střekov.
Návratností investice se zabývat nemohu protože k tomu nemám podklady.
Elektrárna není ještě detailně vyprojektována, její cena v reálných nákladech mi
není známa. Jsem si ale jist, že tak jako střekovská se svou výrobou určitě
zaplatí, jedinou neznámou je za jak dlouho a jak jsem již napsal, že v ní
vyrobená energie bude absolutně čistá a ekologická. Tady bych viděl prostor pro
podporu zelené energie a to kdyby ekologisté zajistili stejné výkupní ceny jaké
zajistili fotovoltaice – to by byla návratnost jistě bez problémů.
3)
Jak vím, že
skončí a jak to že ještě existuje labská vodní doprava bez jezů
moje jistota
konce labské vodní dopravy je podložena několika fakty. Poslední novou
loď si český dopravce na Labi pořídil v roce 1994. Průměrné stáří lodí dosud
plavbu provozujících je hodně nad 30 let. Počet lodí provozovaných v zahraniční
plavbě se od roku cca 1990 snížil z přibližně 250 na současných přibližně 130 –
na loď přesně tato čísla nemám. Značná část z tohoto počtu se pak ještě po
většinu roku pohybuje na lépe splavných cestách SRN a Nizozemska… Z těchto faktů
pak vyplývá odpověď na otázku proč plavba ještě na Labi existuje. Přesto, že
v plánovaném hospodářství nebyla pro stát prioritou a většina doprav byla
orientována na východ, považoval ji ten chudý socialistický režim za tak
důležitou, že ji umožnil vybudovat takovou základnu aby z ni přežila do
současnosti. A provozování lodí v SRN a Nizozemsku pokud je mezinárodní smlouvy
umožňují rejdaři dává alespoň takové tržby, aby zaplatil posádky a údržbu těchto
starých lodí. Vydělat na nové nestihá a pokud mě někdo přesvědčí, že lodě
konstruované na technické úrovni roků 1960 a 1970 mohou obstát v konkurenci se
stovkami úplně nových kamionů které denně vidíte valit se po všech našich
silnicích od dálnic až po nejmenší okresky potom tedy rád svá tvrzení prohlásím
za bláboly. Takhle si však myslím, že jsou to tvrzení přinejmenším
kvalifikovaná.
4)
Kde jmám
záruku, že jez zachrání vodní dopravu
o jistotě
v mém příspěvku, pokud jej čtenáři mají ještě v paměti, byla řeč pouze
v souvislosti s koncem vodní dopravy na Labi. Jasně jsem psal o naději,
kterou plavba získá stavbou jezu a o jistotě zániku bude-li jez ekologisty
zablokován
5)
Z jakých
prostředků bude stavba financována
financování
stavby, tak jako u všech veřejných staveb jakými jsou stavby dopravní bude
samozřejmě z prostředků státu. Velká naděje, pokud opět nezasáhnou ekologisté,
je i na získání peněz Evropské unie. Podle mé logiky však v okamžiku kdy budou
peníze vloženy do stavby již nejsou penězi daňových poplatníků a to ani
zelených. Jsou státu a stát svými demokraticky zvolenými orgány rozhoduje o
jejich použití. Žádný občan nemůže říci zda ta jeho koruna byla dána na péči o
feťáka, plat policisty nebo jez Děčín. Nevím jakými pochody dospěli zelení
k názoru, že tak jako pan Patrik mohou rozhodovat o tom kde a jak se co postaví
– viz jeho poslední vystoupení v televizi. Nebo snad zelení mají nějaký jiný
nárok na používání peněz daňových poplatníků ?
6)
Zda mi pan
Foldyna koriguje texty
pan Foldyna
je vysoký politik a přesto, že jej od vidění znám, na ulici mě ani nezdraví
natož aby redigoval mé texty.
Ještě několik
vět k blokování dálnic Dětmi země. Použít tento fakt jako důkaz, že snažení
ekologistů nesměřuje k prospěchu kamionové loby je trochu mimo. Podle posledního
již citovaného vystoupení pana Patrika k dálnici D 8 nejde Dětem země o to
zablokovat dálnici jako takovou, natož pak nějak postihnout silniční kamionovou
dopravu. Jde přece jen o ochranu jednoho jeřábu černého (nebo tří?) a o to
dokázat úředníkům, že když Děti země řeknou, že dálnice povede tudy, tak tudy
také povede a ne že si stát bude dělat co chce. Což by podle zelených
pravděpodobně nejlépe mělo platit pro všechny takovéto stavby. O tom, že by
Děti země byly proti kamionové dopravě tam nebylo ani slovo.
Závěrem
zdravím pana M.Ziku, omlouvám se za opožděnou odpověď z důvodu mé nepřítomnosti
v Děčíně a komlikace kolem voleb a doufám, že mé odpovědi myšlené seriozně
přijme seriozně. Jinak bych musel příště napsat, že bláboly píše on.
28. 10. 2010
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nazdar Vláďo –
kolenska@lmail.cz - ,
I já jsem si pozorně přečetl Tvůj příspěvek ze dne
17. 10. 2010 zabývající se průplavním spojením D-O-L, následovaný řečnickou
otázkou – „proč neplují lodě do Chvaletic“. Na to se dá velmi dobře odpovědět.
Dnes možná již i bez jakýchkoli emocí. Ale na Tvoje osočení, že se jen hrabeme
ve věcech minulých odpovídat Ti nebudu. Nejsem si zcela jist, že bych Ti dokázal
odpovědět tak, aby diplomatické to bylo. Na tuto otázku si již musíš odpovědět
sám.
Dunaj – Odra – Labe:
Stačí napsat toto magické spojení tří písmen do
internetového vyhledávače a obratem se dozvíš jeho historii. Již při zjištění
data prvních úvah, myšlenek o potřebě vybudování tohoto velkolepého díla, které
pocházejí z roku 1653, ano čteš dobře, stalo se tak pouhých 33 let po Bílé Hoře,
se tomu téměř nechce věřit. Proto skutečnost, že ještě v roce 2010 je pro toto
dílo vyčleněno potřebné stavební území, v ČR, SR a v Polsku je sice pro mnohé
nepochopitelné, pro plavce však přirozené. Já osobně jsem přesvědčen, že tento
záměr, pro nás v tak vzdáleném roce, dostal do vínku nejenom DUŠI, ale i
nesmrtelnost. Nám, tím myslím plaveckou rodinu a všechny příznivce plavby, již
nezbývá nic jiného než být trpěliví. Nám se SEN o kanálu, jak jsi jej nazval
Labe-Dunaj neztratil. Škoda jen, že naše generace musí tento sen pouze snít.
Možná Vláďo, že i ty, předpokládám, že jsi mladší než já, si budeš muset o tomto
průplavu také nechávat jenom zdát. Jednou se však tento sen stane skutečností a
naší zemí budou moci proplouvat říční lodě k mnoha mořím.
Proč neplují lodě do Chvaletic?
Krátká otázka, dlouhá odpověď. Ale i tak bude
muset být jen poloviční. Rozhodnutí zásobovat chvaletickou elektrárnu uhlím bylo
rozhodnutí vlády ČSSR. Ta v létech minulých vodní dopravě přála, a proto mohlo
vniknou tak velkolepé, fungující a ekologické dílo, propojující bezchybně doly,
železnici, řeku a elektrárnu. Kdo stojí v pozadí, kdo je ta česká šedá eminence,
český kardinál Richelie, stojící za likvidací této plavební relace, „rodinného
stříbra“, které bylo dědictvím z doby uplynulé, lze jen tušit. Tady si musíš
s těmi pár lidmi, kterým jsi dal shlédnout natočené dokumenty z Hamburku již
pomoci sám. Třeba se vám podaří toho kardinála mezi našimi součastníky najít.
Nebo, že by to byla ve svém důsledku ta „neviditelná ruka trhu“, která po roce
1990 dokázala funkční, mnohamiliónové investice jedním mávnutím poslat do šrotu?
Kde se nechá zakoupit film o plavbě?
Film o plavbě se pravděpodobně u nás zakoupit nedá. Možná v SRN. Doporučuji
potom „MS Franciska“. Je o plavbě, o lidech kolem vody a lodí, ale o jiné řece
než o našem Labi nebo Vltavě. Zeptej se v českém filmovém archivu. Tam filmy o
plavbě zcela určitě jsou. Třeba Ti prodají kopii Námořníka z Václaváku, nebo
Severní přístav. A až si je prohlédneš, tak potom, věřím, že již lehčeji možná
pochopíš, co byla plavba, co ještě je plavba a co by možná mohla být plavba,
kdyby nebylo kardinálů Richeliů.
Ze Severního přístavu tě zdraví
JestrabPavel@seznam.cz
28. 10. 2010
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ahoj kamarádi plavby?
Pozorně čtu vaše články.Kam se
ztratil váš sen o kanálu Labe-Dunaj
místo toho se jen hrabete ve věcech
minulých.Pár lidem sem dal shlédnout
natočené dokumenty z Hamburku ze
zájezdu. Všichni se ptali na jedinou
věc: Proč nepluji lodě do
Chvaletic. A kde se nechá zakoupit
film o plavbě.
Pozdravuji také Frantu .
Ahoj:Vláda
kolenska@lmail.cz
17. 10. 2010
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jarouši to, že jsem napsal intervence
spřátelených armád je předse nadsázka kde snad schází jenom uvozovky.Samozřejmě
to bylo naprostý pošlapání všech práv suvereního státu a to co následovalo bylo
jen smutné pokračování,které se dotklo spousty lidí včetně tebe.
Zdraví a pěkný den všem Franta Hošna.
15. 10 2010
Se zajmem jsem si
precetl prispevek Franty Hosny. Jeho zminka o intervenci spratelenych armad v
roce 1968 ve me vyvolala vzpominky na prubeh okupace a jeji dusledky. Ano,
okupace, nebot vojenskou intervenci, kdy proti vuli jineho statu dojde k
obsazeni jeho uzemi armadou, zatceni a internaci vedoucich predstavitelu zeme,
ustanoveni kolaboracni vlady, tak jak se stalo, nazyvame okupaci – a okupacni
armady nejsou armady spratelene. Vojska SSSR zustala az do roku 1991.
Take u plavby jsme
byli po srpnu 1968 jednotni a jednoznacne odsuzovali okupaci. Byl uz vytisten
ilegalni labsky plavec, vyjadrujici podporu vedeni legalnim zastupcum zeme a
odsuzujici okupaci, ktery se vsak uz nedostal mezi plavce a na tehdy uz ilegalni
sjezd KSC v Praze byl vedenim vyslan a propasovan delegat Pepik Bejsovec.
Zejmana tato skutecnost ohrozovala vedeni plavby pri stranickych konsolidacnich
opatrenich po dubnu 1969. Pro udrzeni svych pozic muselo vedeni plavby vyhledat
za sebe obeti . Tak nastal
hon na carodejnice.
Kde chybely
dukazy, musely byt vytvoreny.
V roce 1970
byli v ramci teto honby propusteni : Jarmila Kotalova, kormidelnik Karel Baloun,
kpt.Tichacek, kpt.Tlaskal, vedouci osobniho odd. Bejsovec – byl likvidovan
kpt.Duchon, predseda voleneho ZV ROH, ktery dlouho neprezil stres z odpovednosti
take za nas, propustene cleny ZV ROH.
Prave dnes,
16.rijna tomu je 40 let co me bylo doruceno okamzite zruseni pracovniho pomeru
ze strany organizace. S vypovedi jsem se smiril pote, co me do svych rad nejen
prijalo, ale take obhajilo proti neustalym utokum ze strany CSPLO , vedeni
organizace Povodi Labe. Co se me vsak nepodarilo stravit ani za dlouhych 40 let
jsou nepravdiva svedectvi mych byvalych spolupracovniku, plavcu
Nektera z
nich uvadim:
S k l e n a r
: (umyslne upoustim od osloveni, tak, jako Bruza ve svych memoarech vuci me
osobe) nejenze zpracoval vedome nepravdive moje komplexni hodnoceni, ale
prohlasil pred Bruzou a jinymi, abych nepochyboval o tom, ze me dokaze, ze jsem
chtel veset komunisty. Pro toto tvrzeni skutecne nasel svedka kpt.Kozumplika,
ktery pred soudem prohlasil : ano, Tlaskal rekl okolojdoucimu Sklenarovi – tak
co vy komunisti pitomy, kdy uz vas budeme veset. (ze soudniho spisu) Na
dokresleni osobnosti Sklenare : po roce 1991 me oslovoval pane Tlaskal a zacal
me vykat.
B e t k a
pred dosazenim do funkce predsedy ZV ROH na me kricel : Neboj se Jardo, my te
nedame a po nastupu do funkce nepripustil ani moji obhajobu z me cinnosti v ZV
ROH, ktera byla hlavnim vypovednim duvodem, pred clenskou schuzi a falesnym
svedectvim pred soudem, kde neopomel pripomenout, ze jsem jej chtel prejet
nakladnim autem prispel k memu propusteni.
M y k l I n -
jak vyplyva ze soudniho zapisu byl rozhodujicim falesnym svedkem kdyz do
protokolu STB (kryci jmeno Pavel/1331) uvedl : V hloucku plavcu rekl Tlaskal, ze
komunisti jsou pitomi, kdyz ho nechavaji vydelavat takove penize.
Toto falesne
svedectvi bylo projednavano soudem, kde Myklin rekl zbabele, ze nic takoveho
neslysel a nastrcil za sebe Frantu Sochora.
Nemohu take
zapomenout, ze kolegove kapitani pri osobnich pohovorech souhlasili s nasim
propustenim aniz by vyslechli nas – postizene.
Jenom jeden z nich se prisel omluvit za
vynuceny souhlas.
To jsou jenom
nektere ze smutnych vzpominek na tu dobu.
Neco spatneho
prinese vzdy neco dobreho. Tak jsme se po propusteni naucili kopat zaklady
staveb, cistit senkrovny, opravovat strechy a mnoho jinych uzitecnych praci – a
bez te vypovedi bych ja nebyl tam, kde jsem.
S pozdravem
Jarda Tlaskal
14. 10 2010
Vážení kolegové, kamarádi plavby,
měl jsem to štěstí, že jsem se při své návštěvě v Děčíně krátce
zastavil na srazu důchodců v bývalém Hovadinci. Byla to paráda potkat a vidět
lidi, se kterými jsem se setkával na plavbě i před mnoha lety a oni nás do
důchodu předběhli. Vůbec nechci jmenovat, ale pár slov s některými mě znova
utvrdilo v tom, že šífácký duch žije a jen pohled na tváře lidí, kterým nebyl a
není šífort lhostejný, ať bojovali na tuzemu, u dálkový nebo v obslužném
provozu, mě znova vrací zpátky do vzpomínek, kdy jsme jako zajíci v roce 62
nastupovali do učení na náměstí Svobody a plány tehdejší generace o budoucnosti
a rozvoji plavby nás naplňovaly představami, o kterých se chci zmínit v dalších
řádkách.Většina z nás brala jako hotovou věc stavbu kanálu Labe-Odra-Dunaj a
přípravy k jeho stavbě které vyvrcholily v roce 68-69 a vzaly za své po
intervenci spřátelených armád.
Proč se znovu vracím k tématu, který vypadá jako nereálný,
přestože většina z nás si myslí opak. Kdyby došlo k realizaci tohoto projektu,
tak by současné úvahy některých rádoby hospodářů nenašly opodstatnění. Dalším
předělem, který rovněž poznamenal tuto etapu, byla nevyužitá šance při
sjednocení Německa, kdy miliardové investice tekly ze západu na východ a
východní Němci i stát Hamburg projevovali daleko větší snahu o spolupráci při
zlepšení plavebních podmínek na Labi, než byl zájem od nás, kde v té době
probíhaly politické změny a diskuse na toto téma byla na okraji zájmů tehdejších
představitelů až na debaty v odborných kruzích.
Samozřejmě pak se zpackanou privatizací našeho podniku došlo
závoreň i k útlumu investic do rozvoje vodních cest a o stavbě kanálu již
nepadlo anic slovo, natož o realizaci některých opatření ke zlepšení situace ve
vodní dopravě. Konec pamatujeme všichni. Ale největší pohromou byla devastující
politika ekoteroristů ve službách ministerstva životního prostředí pod vedením
p. Bursíka. To, že stát v této době úplně rezignoval a popřel plavbu jako
součást strategie dopravy, že omezením investic právě do rozvoje vodní cesty,
která jako jediná nás od nepaměti spojuje s mořem, bylo ukázkou naprostého
nepochopení historického vývoje i právě pohledu do budoucnosti.
A tak jestli dnes znovu svítá naděje, že dojde k realizaci
stavby jezu (i když jeho umístění a provedení je kompromis, který více nahrává
oponentům), pak snad se vracím k tomu, o čem nám vypravovali a snažili se
prosadit ti, o kterých jsem se zmínil na začátku. A tak i naše generace je
povinna neustávat ve snaze zveřejňovat a vysvětlovat lidem mimo plavbu, co vodní
doprava znamená a přináší pro náš stát a věřím, že v budoucnu žádní, ať budou
jakkoli barevní, nezabrání tomu, aby došlo k dovybudování vodních cest tak, jak
jsou v našich představách. Tím se vracím na začátek svého příspěvku, kde mě
popisované setkání jenom utvrdilo v tom, že tahle společnost lidí pro šífort a
tyhle představy žila, žije a pracovala.
Zdravím
F. Hošna Hamburg
13. 10 . 2010
Po dlouhých 50 letech kdy jsem z plavby pryč jsem se jako
zázrakem dověděl. A co? No že existují webové stránky, které ne jenom že se
věnují ČSPLO. Ale že se věnují také bývalým zaměstnancům plavby a ti si je sami
udržují. Dnes jsem je díky Pavlovi Mirošovi otevřel a opravdu žasnu co je tam
všechno uvedeno hlavně z minulosti. Včetně budovy UOSPZ č.15 a jejího ředitele
Brůžu. Chybí mi tam někteří vychovatelé z té doby včetně sporťáka /jméno si
nepamatuji. Byl malý ale sporý / který nám dával na terénincích fotbalového
družstva učiliště zabrat. Hráli jsme v r.1953-4 krajský přebor učilišť Ústeckého
kraje. Vychovatelem také byl Slovák? který nás naučil písničku ,, Když lodníci
nastupujú..... Těším se na setkání 6.10.2010 na tváře, které asi nepoznám.
Netěším se na smutné zprávy o těch, které už neuvidím. Takže po 50letech ahoj v
Děčíně. Pepík Matoušek naposledy šlepr Roudnice.
mail jomato@seznam.cz
28.9.2010
Ahoj kamarádi plavby.
Dnes jsem byl na baletním vystoupení
mé cery Veroniky v Nymburském
divadle.Po skončení jsme se ženou a
dítky sešli dolu na parkoviště u
řeky Labe po sleze nevěřím svým očím
Výletní lod a pod Německou vlajkou
jsi to směřuje do přístavu.Na ženu
Jsem vyhrkl jedou ani nevědí co je
tam čeká.Ostré kameny v hloubce 1,5m
od břehu.Naštěstí jsme jim pomohli
se uvázat ke břehu kde stávali
Tlačné remorkéry. Ta lod se
jmenovala Liberté,děti dostali za
pomoc při uvazování lodi možnost jsi
ji prohlédnout.Bohužel fotky nemám
foták zůstal v autě.
PS:pozdravuji tímto i Frantu
Hošnu.
Ahoj Vláda Kolenský
Loučen 401
Taky tě zdravím časy na dílně jsou bohužel už pryč a plavba bojuje o přežití ale těší mě¨,že jsi na vodu nezapomněl,drž se,zdravím všechny šífáky kolem tebe.Franta
Ahoj Franto .
Konečně se mohu díky těmto stránkám s tebou nějak spojit.Pamatuješ si na lokomotivního mechanika Vládu .Doopravdy jsem šel jezdit jako strojník na restaurační lod‘ Král Jiří do Poděbrad.
Posléze jsem si našel děvče a z lodi jsem odešel postavil dům atd. Nyní pracuji jako zástupce mistra ve Škodovce v Mladé Boleslavi ale ty měsíce strávené na lodi mi daly více než jen vzpomínky
Automobilka je plná lodníku strojníků a kapitánů takže občas když kluky potkám připadám jsi jako někde v docích a ne v automobilce.
Napiš-kolenska@lmail.cz
Dobrý
den, obracím se na Vás s prosbou jestli nemá někdo informace o
mém strýci Josefu Beránkovi ročník
studia 1952-54.
Děkuji,
Jiří Beránek - Třebovle, e - mail : jbery72@seznam.cz
Vážení přátelé plavby,
dovolte mi, abych se znovu
ozval na našich stránkách tak trochu jinak. V současné době se všude skloňuje
slovo ekologie, skleníkové plyny, globální oteplování atd. Přiznám se, že jsem
jen pramálo odborně fundovaný hovořit a někdy i pochopit agumenty nebo
teoretické úvahy stran, které se k uvedeným problémům vyjadřují. Je mi však
smutno, když se některá tato témata bytostně dotýkají plavby a vodní dopravy
jako takové, aniž by probíhal kontruktivní dialog. V posledních letech je u nás
některými ekologickými sdruženími a především stranou zelených popírána vodní
doprava jako nejméně životní prostředí zatěžující druh přepravy. Je veden
systematický útok proti lepšímu splavnění naší řeky bez ochoty zvážit dopad
některých rozhodnutí na celkovou dopravní strategii České republiky. Naše řeka
je jedinou spojnicí s mořem, bytostně s přístavem Hamburg, kde má naše země
zázemí, které nemá žádný jiný vnitrozemský stát. Tohle všechno si uvědomovali
naši předci a předchůdci, kteří toto dokázali využít pro stát a povznést se nad
osobní prospěch. Jsem ochoten respektovat názor těch, kteří jsou odbornými
znalci fauny a flóry podél našich řek a hledají kompromis. Ale to , co se děje v
poslední době, to že takzvaní ekologové nám doporučují a nařizují, jaké mají být
lodě, druhy technologií, stavby na řece atd., to už je trochu moc. Vždyť za
léta vývoje plavby, kdy jsme se neustále potýkali s přírodními vlivy, jsme už
dávno některá řešení realizovali v praxi. To, že dnešní rejdaři balancují na
pokraji ekonomické životaschopnosti, je jen důsledek nerealizace některých
opatření ke zlepšení splavnosti naší řeky. I tady, ve Spolkové republice
Německo, byla jeden čas v módě zelená politika, která se snažila ovlivnit vodní
dopravu. Hlavně při stavbě kanálu Mohan-Dunaj kdy veškeré emotivní výkřiky vzaly
za své při zprovoznění této unikátní stavby. Kdo dnes má možnost projet nebo
vidět toto dílo, uvidí moderní vodní dopravní tepnu s krásnou přírodní scenéríí
plnou života. A tak vzpomínám na roky 1966-1967, kdy se připravovala stavba
kanálu Labe-Odra-Dunaj, kterou prakticky zhatila okupace v roce 1968. Jednou
stejně dojde ke zbudování i této stavby, protože v Evropě převládnou zdravé
ekologické a ekonomické záměry nad ekoterorizmem a ekofundemantalismem. Pouze
historikové potom lakonicky uvedou, že vlivem špatných politických rozhodnutí
došlo k opožděné realizaci některých záměrů ovlivňujících dopravu jako takovou v
České republice. Myslím, že toto se týká i těch, co staví dálnice, obchvaty atd.
a možná i proto je provádění těchto staveb pomalejší a nákladnější než zde, v
Německu. Kdyby takto postupoval císař pán, neměli jsme dnes ani tak hustou
železniční síť a taková spojení s ostatními státy jako nyní. Moje generace
prožila na plavbě celý život a tuto práci jsme milovali, voda a lidé okolo byla
naše droga a známe ji daleko lépe, než někteří bojovníci za cizí peníze. Blíží
se květnové volby a nejsem ještě pevně rozhodnutý, koho budu volit. Vím však,
komu hlas nedám. Spolupracovníci a přátelé šífortu, dobře zvažte, až se budete
rozhodovat, i naše malé ano nebo ne bude mít svoji váhu. Přeji všem hodně vody
pod kýlem a pevnou ruku.
Zdravím
F. Hošna Hamburg
9. 2. 2010
Ahoj kamarádi a přátelé šífortu,
mé jméno
už tu v internetové diskusi padlo,
ale dovolte, abych se trochu více
představil.
Obor
lodní mechanik jsem absolvoval v
letech 1965-68. Jako mnohý z nás, v
té době, jsem měl malinko vyšší
ambice po absolvování
učiliště
- střední škola a snad i studium na
námořní vys. škole.
Ovšem následující léta, okolnosti a
osudové události mne vrátily
zpět "na zem", i když "u vody" jsem
profesně doposud, ale v jiném
kontextu.
I po
mnoha letech, často a rád, vzpomínám
na těch několik let, do kterých se
vtěsnalo neuvěřitelné množství
zážitků a událostí spojených s
plavbou.
Z mého
pohledu je to pouze zpětný pohled
do minulosti s trochou nostalgie, za
což se předem omlouvám.
Jsou to
vzpomínky,které se
postupně vybavují z paměti:..... v
r. 1966 první nalodění s lodním
pytlem osobních věcí na zadokolesák
"VLTAVA" a
pendlování mezi Ústím n.L., Děčínem
a Magdeburgem. Z tehdejší posádky
bych jmenoval(snad si dobře
vzpomínám) kpt. Vlasáka s jeho
kšiltovkou,
event.
kpt. Pacáka z druhého turnusu a
loďmistra Pauluse.
V
následujícím roce nalodění na MN
7301(B.Němcová?) s kpt. Kedrštem,
cesty do Hamburgu, Štětína apod. a
posléze klasická šífařina na
šestistovce člunu u kormidelníka
sympaťáka Vl. Duchoně. Byli to lidé,
kteří nás učili řemeslu a
nekompromisně z nás dělali chlapy.
Díky jim za to.
Snad
jsem si po tak dlouhé době vzpomněl
na správná jména.
Velmi
rád vzpomínám na vychovatele z intru,
mistry(Florian, Soukup a jeho
výchovný prostředek "makarenko"),
učitele Eliáše, Počinka, Černého a
další.
Z
účastníků diskuse bych chtěl, m.j.,
pozdravit Sváťu Militkého, pamatuji
si Tě z intru, byl jsem s bráchou
Radkem v ročníku, takže mu tímto
předej
pozdrav. Připomněls "Disdorf"...byla
to vzpomínka na zpestření tehdejšího
života na plavbě, a také na tamní
děvčata, kterým se za jejich
přítulnost
vozily
pozornosti "zezdola". Ale to jsme
již v jiné rovině.
Milane,
teď k Tobě:
přesto,
že jsme od sebe kousek, zdravim
tímto i Tebe a posílám pár fotek do
archívu.( Fotografie jsou ve složce
ročníku 1965 - 1968 "LmB" ).
Závěrem
zdravím všechny kamarády, současné i
bývalé šífáky a jsem pyšný na ty,
kteří pokračovali a pokračují
poctivě
v tomto nevšedním řemesle dál. Hodně
štěstí v následujících letech.
Miloslav
Malík, Slušovice.
tel. 731 176 228
31.12.2009
Vážení kolegové a přátelé plavby,
po nějakém čase a vzhledem k blížícímu se konci
roku bych rád využil opět těchto stránek, abych všem, co o to stojí, popřál
hlavně hodně zdraví a pohodu do dalších dnů roku 2010. Nedá mi to, abych se
neohlédl zpět a nevzpomněl těch, kteří odešli, ale přesto zůstali v našich
vzpomínkách, ať to byli ti, kteří nás tahali
za uši na internátě už v roce 1962 a další, kteří nás zasvětili do tajů
šífáckého řemesla, nebo ti, s kterými jsme pak společně brázdili naši řeku.
Patří jim úcta a dík. Každý z nás má určitě v srdci toho svého a tak není třeba
jmenovat.
Moje generace
odchází do důchodu a je pryč doba, kdy stát plavbu podporoval ve všech směrech.
Přesto mne těší vidět, jak se šífáci neztratili, že pořád žije duch udržet tohle
řemeslo, fortel a soudržnost téhle komunity. Většina z vás může potvrdit, že na
Rýně je plno našich lidí, kteří jako kapitáni i členové posádek u cizích
společností mají respekt. To že žije plavba ještě na Labi a Vltavě, to že ještě
společnost ČSPL bojuje neustále o přežití a udržuje i charisma let minulých,
svědčí o tom, že ti co přebírají kormidlo po nás, nejsou mimo. Kdo je však
určitě mimo, to jsou ti, kteří v minulých letech popřeli základní nauky o plavbě
jako nejekologičtější přepravě a přispěli k zabrzdění programů, směřujících k
jejímu zlepšení. Ať to byla likvidace plánů na zlepšení plavebních podmínek na
Labi nebo odmítnutí pomoci ze strany státu při nepříznivých podmínkách provozu
nebo rozvoje některých programů. Zde se nejvíce vyznamenali ekoteroristé ze
strany zelených. Jen totální zabedněnci nechápou, že jediné spojení s mořem je
naší řekou a ti kteří již v minulém století dokázali prosadit zájmy společenské
a státní nad osobní rivalitou by měli být všem vzorem. Koncovým přístavem byl
pro Československo vždy Hamburg a ti, kteří zde tenkrát ve třicátých letech
začínali, neměli na růžích ustláno, ale tuhle firmu postavili na nohy. Nedokázal
ji zlikvidovat ani Hitler, ani znárodnění, ani plánované hospodářství, ale hoši
v dlouhých kabátech a červených sakách na základě zpackané privatizace. A tak i
tady v Hamburgu se nezadržitelně blíží konec něčeho, co bylo dlouhé roky
budováno. Poslední věc, související s provozem plavby, dílenská loď je prodána,
vyvazovací polohy chátrají, bazény v Saale a Molde se nadají již prakticky
používat. Výhody, které vyplývají s Versailské smlouvy, týkající se této
lokality, státním úředníkům nic neříkají a na věcné argumenty je pohlíženo s
despektem.
Není to
nostalgie, jen trochu smutku za těch 47 let na plavbě a za ty, o kterých jsem se
zmínil na začátku. A tak nezbývá než doufat, že snad nezůstanou jen vzpomínky.
Příjemné
prožití svátku doma i na vodě přeje F. Hošna.
Dobry den pane Sladecek.Muj byvaly
spoluzak a verny kamarad Bobes Brych
me upozornil na existence techto
stranek.Diky za sestavovani krasne
plavecke kroniky.Po tolika letech uz
ani nezalezi kdo co, byl ci jaky byl
ale dulezita je ta
sounalezitost.Moje prvni nalodeni
probehlo v roce 1964 na slavne
Sokolovo .Ctyri ucni ,Podzimek,Miler,Ferebauer
a Militky zazili sve prvni ctyri
mesice labskeho dobrodruzstvi ktere
zrejmne nikdy nebudou vymazany z
jejich dusi.Posadky ve slozeni
p.kapitan Pohorsky [Plachta]
p.kapitan Malina ,kormidelnici
p.Rubanko,p.Landa,strojnici
p.Kuthail,p.Svec.lodnici p.Fraus ,p.Kraus.a
bohuzel asistenty nemohu jmenovat
protoze me nejak jejich jmena
vypadla.A abych nezapomnel pani
kucharka .Frausova.Nasledovala dalsi
ucnovska nalodeni na slavneho Josefa
Bozka pod Harry Princem a J
Cernym.Kostaluv 684 se Standou
Pavluskem, Silvestr ve slavne
magdeburske duparne ‘’Disdorfu’’
Pribehy jako scenare pro nekoncici
zabavne serialy.Po navratu z vojny
nastup k DBR a dobrodruzne zazitky
na MS Anklam po vychodonemeckych
vodnich cestach.Dobrodruzne cesty
jsem spolu z rodinou zakoncil
posledni plavbou pod kapitanem
Frigem na MNL 11629 cestou do
Lubecku, odkud nase cesta vedla do
vytouzeneho Svedska ale za nejaky
cas byla dokoncena kanadskou anabazi
kde zijeme v pohode do dnes a jen
obrovske lodi, plujici kolem naseho
plotu, po jezere Ontario, me
pripominaji krasne casy minule ,ktere
existuji jen ve vzpominkach
pametniku a nekdy zaboli nad
skutecnosti ze ten krasny svet a cas
je jiz je davno minuly . Skoro
jsem se zapomnel a upadl jsem do
nostalgickeho svitoreni.Omlouvam se
za to.Mame par fotek z plavby ,pokud
by jste mel zajem mohu Vam je
poslat.Kazdopadne Vam patri muj
obdiv a dik za vedeni techto
stranek.Naprosto si uvedomuji cas
ktery musite nekde ‘’ukrasti’’ aby
jste se tomu zde mohl venovat.Diky a
s pozdravem Ahoj Svata Militky
16.11.2009
Dobry den pane
Sladecek!
Prominte chybejici "krouzky a
hacky",pisu z ciziny,ze Svedska,a na
klavesnici je nemame.
Jmenuji se Josef Vlasak,a mezi
sifaky jsem patril v letech
1959-64.Fotografie naseho
rocniku zaslane panem Novotnym me
uplne dostaly.Vetsinu spolubojovniku
poznavam po dlouhych letech podle
podoby,jmena si uz pamatuji jen
nektera,a tak bych chtel tem co
jeste ziji poslat timto srdecny
pozdrav a hezkou vzpominku.Mozna,ze
si na mne vzpomenou.Sam sebe na
fotografiich nepoznavam,ale asi jsem
sedici zcela vlevo dole pred
autobusem.Chybi mi tam dobry
celozivotni pritel Jiri
Petivoky,ktery vloni pred Vanoci
zemrel po tezke nemoci v Kanade.
Mezi ruznymi fotografiemi v
"prispevcich"jsem nasel barevnou
fotku u ktere stoji jen
"Vacek".Zajimalo by me zda nejde o
Jardu Vacka se kterym jsem slouzil
myslim do r.1963 na "Pionyru"spolu s
Ivanem ??Brestovskym??.Prikladam
nekolik mizernych fotek /navic
kopirovanych webkamerou,takze
opravdu zadna slava/na kterych
je.Chovam k nemu cely zivot vrelou
vzpominku,a tak pokud ho nekdo zna,a
pokud zije,coz opravdu
doufam,vyridte mu pozdrav od
"Pepy".Docela rad bych se s nim
znovu potkal,a probral,jak zivot
sel.
25.10.2009
Vážený pane Sládeček,
Náhodou jsem objevil Vaše stránky a musím se přiznat , že
jsem velmi potěšen . Zbylo toho málo po celé naší říční plavbě. Bohužel. Já jsem
absolvoval OU. v Děčíně v roce 1959 - 62. Na Labi jsem prožil velmi pěkné období
svého života a rád na to vzpomínám . Posílám pár fotek z výletu celého učiliště
po republice z r. 61 a posádku zadokoláku Slapy asi z roku 1963 . Rád bych
pozdravil své bývalé kolegy a kamarády a celou šífáckou obec . Velmi by mě
potěšil kontakt na K.Kuchaříka , K.Klečánka , V.Chaluše. Pravděpodobně jsme se
pane Sládečku nikdy neviděli , ale to vůbec nevadí . Přeji Vám hodně zdraví a at´Vám
stránky rostou do krásy.
jirka.hate@volny.cz
Jiří Novotný mobil: +420 604 345 183
tel: +420 212 240 373
Fotografie
jsou na stránce ročníku 1959 - 1962 - klikněte zde
3.10.2009
Pane Sládeček prosím dostala jsem od jednoho kapitána
p.V.Struhy fotky ze zlaté svatby manželů Hurytových z Děčína které by si
zasloužily dát do stránek pro plavce .Oslavy proběhly na remorkéru BESKYDY a
též se zúčastnili kamarádi od plavby .Věřte ,že si to zaslouží ,vždyť 50 let
společného ač manželství stále odloučené který po celý život se věnoval své
profesy kapitána , tak myslím že prožili krásný a plnohodnotný život . Přestože
je již na penzi tak tu plavbu ještě neopustil a i nadále se jí věnuje. Jistě
se najde mnoho lidí s plavecké rodiny kteří jim dodatečně pogratulují i já se
připojuji také s manželem at jim to vydrží co nejdéle a ve zdraví Jozefina a
Zděnek Hamplovi .Předem děkuji za zveřejnění do stránek plavců ať tam
taky nejsou jen smutné zprávy .
Foto zde 9.9.2009
Dobrý den,
náhodou jsem našel tuto stránku,když jsem hledal práci na lodi.Nejprve jsem měl
obrovskou radost z této stránky,ale po chvíly mne přepadla nostalgie a nakonec
smutek.Smutek nad smrtí mého třídního učitele p.Počinka z let 1990-1993 v oboru
SLD 3A.Nicméně věřím,že se k této profesi,která je mou srdeční záležitostí, budu
moci někdy vrátit.
S pozdravem Zamazal Marcel
23.8.2009
Když jsem tady četl,že nás opustil PAN Počinek,tak mi ukápla nejedna slza.
Milý Pavle , přeji ti za naší
třídu LM3B krásnou a klidnou tvou
poslední plavbu do všech vod moří a
oceánů.
Smolek František
Ahoj Milane,
dnes jsem otevřel webové stránky OU ČSPLO a zůstal jsem zkoprněle civět na parte
pana Pavla Počinka které na mne přes monitor nečekaně "vybaflo".
Byl to jeden z mála výborných členů pedagogického sboru OU ČSPLO, který
konkrétně náš ročník 1967-1970 učil předměty stavba a provoz lodí a fyziku.
Dodnes si pamatuji, jak nás precizně naučil dieslův motor s malováním schémat
palivového, chladícího, mazacího a rozvodového systému motorů včetně
všech
detailů jednotlivých souvisejících mechanizmů.
Velká škoda, že již není mezi námi, byl to moc dobrý člověk který se při
vyučovacích hodinách
rozdával.
Pracoval totiž s maximálním pedagogickým nasazením a měl u nás kluků velký
respekt a úspěch, uměl totiž svým výkladem zaujmout,
což
bylo znát na výsledcích předmětů které vyučoval a následně i v praxi.
Plavbě zdar a šífortu zvlášť.
Vladimír Bělka
Dobrý den.Dovoluji si Vám
poslat několik fotografii mého otce Václava
Vlacha st. snad si ho někdo pamatuje.
Bohužel umřel v r.2001 . Jaroslav
Vlach
fotografie zde
Pro ty
kteří pamatují "zlaté časy " na šupně 23 posílám pár obrázků z
jejího konce a pohledu na současnou výstavbu v této lokalitě.
Obr.č:003 kdo si zavzpomíná jak tady chodil na šichty Obr.č:0065
Poslední připomínka,že tady kdysi hospodařil ČSPL
Obr.č:004 pohled na pokračující destrukci
Obr.č:066 Na místě původních skladů je budována U-Bahn
Obr.č:006 Někteří zde i bydleli
Obr.č:0069 Kdo si pamatuje v tomhle prostoru ještě plynárnu
Obr.č:007 Zbývá už jen torzo
Obr.č:0067 Pohled na výstavbu směrem i k bývalé kakao-šupně Fotografie
- zde
Ti , kteří sem již pár let nedorazili, by jistě ohromila výstavba t.zv .
Hafen-City ,která se buduje od bývalého Backhafenu až k Landunsbrucke. Tam
kde si šífáci pamatují policajty, plynárnu nebo kakaovou šupnu vyrůstají
nové bloky domů, kanceláří, muzea, mořského akvária nebo hudební haly.
Grandiózní je stavba podzemní dráhy, která povede z pevné země pod vodou až
na stanici k Elb-tunelu. A právě jedna ze stanic bude na místě naše
bývalého skladu. I přístaviště osobních lodí už teď slouží velkým osobním
zámořským plavidlům jako je Qeen Mary II i když ještě není celé v provozu.
Už teď se připravuje další etapa, která zasáhne až k pozemkům Molde a Saale
a je jen otázkou času co toto přinese pro poslední zbytky říční plavby
doplouvající do této lokality. Zatím ani náš stát svoji pasivitou nepřispívá
a ani se nevyjadřuje k nějakému konceptu nebo představě ,jak toto území
zachovat nebo využít pro naši plavbu. Zdravím všechny bývalé i současné
říční vlky a ostatní kteří se točili okolo naší vody. F.Hošna
AHOJ FANDO, děkuji,že jsi se ozval,moc mne to potěšilo. Škoda,že to tam tak
dopadlo,ale
ani zde to není lepší. Doba už je taková. Ráda bych se ještě
podívala
do HBG, snad to někdy
vyjde. Přeji Ti,aby ses ve zdraví dožil zaslouženého důchodu
a zase se někdy ozvi. Tvá
kamarádka Zdena
9.4.2009
Podařilo se mi najít pár starých obrázků z Hamburku, tak se je pokusím
přidat do galerie. Pavel Balcar.
Ahoj Milane,posílám Ti opět pár fotek,které můžeš zařadit do havárií.
Jedná se o zlomení a potopení Labe 11 při
nakládce fosfátu
v přístavu Harburg asi před 10roky. Vytažení
na břeh,rozřezání lodě
a co zní zbylo.Smutný konec.Měj se pěkně,
pevné zdraví přeje Otta Umlauf.
Děkuji
mockrát, fotografie jsou ve složce havárie:
zde
Vážený pane Hošno,váš vzkaz jsem mamce přečetla
a až přijede k nám do Chrudimi,tak Vám odepíše.
Já osobně taky ráda zavzpomínám na léto 89.
Jen škoda,že
táta uz není mezi námi.
S pozdravem Lenka Medunová - dcera p.Havlíčkové
Milá Zdeno,
moc dík za tvůj pozdrav, i já vzpomínám na doby kdy jsme společně
bojovali a hrozně mě těší, že i dnes po tolika letech i většina němců,
kteří měli u ČSPLA v Hamburku jistotu obživy přichází , ptá se a
pozdravuje ty s kterými prožívali dobré i zlé. A tak abych někoho nevynechal,
jsou to bývalý kapitáni a strojníci z boxírů a barkas a
část lidí z dílny a kanclů.I tady řádí zubatá jako všude,ale o tom není řeč,jen
že většina z nich
nechápe jak firma jako ta naše a jak říkají i jejich mohla
takhle skončit.Těžko se jim vysvětluje jak v našem případě fungovala právní
džungle
a nakonec i loupežníci z fondů kteří si firmu rozebrali k obrazu
svému. Do toho přišel módní alibismus ministerstva dopravy, žádná podpora
soukromé firmě i přesto,že již naši dědové věděli co to
znamená strategický zájem státu a vodní doprava a pak už jen ekologická pomoc
zelených
a dalších přiblblíků kteří nemají o šífortě páru a jsme
dnes tam kde jsme nikdo nechtěli být. Je tady velice smutný pohled na rozpadlé
budovy
v Molde a Saale, na zanešený bazén v Saale a poškozené
piloty jak němé vykřičníky. I přes to všecko má tahle firma tady ještě pořád
vysoký kredit
a tak bych si jen přál aby nové ČSPLO přežilo tuhle hrůzu a
Hamburg zůstal pro nás všecky pořád tím čím byl i s tou vůní kakaa při vjezdu do
Peute
a aby vlajka s modrou hvězdou neskončila v muzeu. Pozdrav
Zdeně a všem ze staré gardy,příště něco veselejšího.
F.Hošna
Zdravím všechny návštěvníky těchto stránek a šífáky především.
Posílám pár fotek a doufám, že se budou hodit.
Pokud ano pošlu ještě další. Zatím ahoj a klidnou plavbu
přeje Veselý Pavel.
25.3.2009
Chtěla bych touto
cestou pozdravit Frantu Hošnu do Hamburku.
Často vzpomínám na ty
časy.Z.Havlíčková
24.3.2009
Dobrý den ,
dnes jsem si otevřel oucsplo stránky bez potíží. Ještě dopoledne mně jejich
otevření blokoval trojský kůň, nevím co se stalo. Večer v pořádku - kůň
uprchl.
Bylo by docela zajímavé dát dohromady celou člunovou flotilu podle čísel,
tak jak jsme ji v minulosti zažili. Přikládám k případnému Vašemu dalšímu
použití člun 603. Moje fotografie, jaro 1968, kakaové boby, plynování na
černé ruce a 554 prázdný pod hrází služebny v Magdeburku v roce asi 1965.
Do souboru město Magdeburk tři fotky z mé sbírky. Budova služebny po
rekonstrukci po roce 1992, prázdné místo po jejím zbourání, nová budova na
"našem" bývalém místě. Foto z roku 2006
Zdraví Vás Pavel Křesťan ( Fotografie jsou ve složce
"MAGDEBURG" a
"ČLUNY")
Ahoj
Milane,
posilam
Ti par fotek do Tve krasne myslence
zalozit si CSPLO home - page.
Preji si
aby se hodne byvalych kamaradu
ozvalo a taky k CSPLO informaci
material poslali.
Kazdopadne budu pravidelny ctenar.
Tu
informaci jsem dostal od Milose
Malika, my jsme i po 40 letech stale
v kontaktu.
Tak dofam, ze moje zprava v poradku
dojde a ze s ni neco muzes udelat
Dobrý den pane Laube,
všiml jsem si, že zveřejňujete staré fotky posádek. Posílám, Vám foto posádky
vlečného
strano kolesového parníku PRAHA – výkon 1000 PS, posádka r. 1961 až 1963, tak
jak mi jí ještě loni popsal táta.
Stojící z leva:
Josef Vlasák – kapitán
Jiří Vejražka – I. kormidelník
Rolf Schünecke – I. strojník
Fritz Beutel – II. strojník
Štěpán Perner – topič
Jaroslav Lebeda – II. kormidelník
Sedící z leva:
Václav Půček ( alias "Kominík") – topič
? ? topič
Václav Šonka – topič
Václav Koutecký – lodník
Jiří Kadlec – lodník
Na
ty s „?“ si otec zaboha nemohl vzpomenout. Zdravím a přeji hezký den,
Vejražka Martin
Vážení kolegové, přátelé plavby,
Na podnět Jirky Laubeho posílám pár obrázků.
Předně bych rád pozdravil všechny bývalé i
současné spolupracovníky. Chtěl bych zároveň
vzpomenout i těch kteří již nejsou mezi
námi. Není to jenom nostalgie ale i trochu
smutku nad tím co plavci a lidé kolem vody
dokázali, a co se teď rozpadá i zde v
Hamburku, a firma s tak velkou tradicí a
prestiží, je nyní v troskách.
Nezbývá než doufat, že naše řemeslo v
Čechách nezanikne a vrátí se doba kdy i tady
naše vlajka bude stoupat vzhůru.
Zdravím z Hamburku, F. Hošna
Poznámka: Fotografie jsou ke shlédnutí ve
složce"HAMBURG"
Dobrý den
Zajímavá myšlenka
Bude pravděpodobně stát dosti času a
i námahy dát vše dohromady
Zcela určitě by bylo dobré o Vaší
představě hovořit a asi – myslím si
vrátit se poněkud i v historii zpět,
neb zcela určitě hodně z nás -.
Bývalých plavců se v tomto mediu
orientuje.
Na závěr si dovoluji ještě dvě
malé poznámky.
1)Co říkáte - poopravit název a
zahrnout do něho i absolventy
z děčínské průmyslovky, kteří
s absolventy učiliště na plavidlech
táhli a dosud zcela určitě táhnou za
jeden provaz.
2) fotogalerie podle mého by se
možná měla řešit tematicky. Parníky,
čluny, ZKMR a tak dále. Přidat
popis, rok stavby rozměry, výkon
motoru nebo parního stroje, aby po
nás i v této podobě něco zůstalo.
S pozdravem, plavbě zdar, šífortu
zvlášť
zůstávám
Pavel Křesťan
Ahoj.
Jako absolventa učebního oboru lodní mechanik OU ČSPLO v letech 1967-1970 mne
velmi potěšilo, že jsem na internetu objevil takovéto stránky dnes již
neexistujícího učiliště a bohužel dnes již i neexistujícího plavebního podniku
Československá plavba labsko-oderská a ani právního nástupce, jímž byl plavební
podnik ČSPL, a.s. který byl vymazán z obchodního rejstříku na základě konkursu v
roce 2001.
Zároveň bych chtěl přispět k doplnění některých údajů těchto specifických
stránek, které mohou oslovit jen zúčastněné. Kdo se mohl z ostatních chlapců
pochlubit, že již od 15ti let vyrůstal s "palubou pod nohama" a plavil se na
lodích jak říčních, tak i někteří z nás později na námořních lodích
Československé námořní plavby.
e to přeci již 38 let co jsem ukončil výučním listem toto specifické učiliště,
ale přesto si ještě vzpomínám na některá jména z řad vychovatelů a pedagogického
sboru kteří nás připravovali na krásné zaměstnání. Mám taktéž potvrzeno, že jsme
jako absolventi OU ČSPLO byli z jiného "těsta" oproti našim vrstevníkům. Jsme
totiž i v jiných profesích lepší a úspěšnější než naši vrstevníci, neboť život
na lodích nás kromě odpovědnosti a přístupu naučil důvtipu a improvizacím, neboť
vše bylo jen na nás - na posádkách lodí.
Vychovatelé internátu Křešice
p. Petr Sokolář - vychovatel-dnes ředitel střední odborné školy v Křešicích
p. Ladislav Rulf - vychovatel
p. Schmeiler - vychovatel-důchodce
p. Vratislav Kytka - sportovní vychovatel
Vychovatelé internátu "Klášter"
p. Jiří Klofáč - vedoucí vychovatel
pí. Libuše Lamrová - vychovatelka
Lékařka učiliště s ordinací a marodkou v Křešicích
MUDr. Mahulena Čejková
Pedagogický sbor
pí. Hana Hnátková - technické kreslení
p. Jiří Toman -strojírenská technologie
p. František Kalous - plavební nauka
Mistři odborné výchovy přístav Rozbělesy
p. Jiří Landa - lodní výcvik ( zaplétání lan, jízda loďkou, tesařské práce)
p. František Florián - spalovací motory
Přeji úspěšné vedení těchto internetových stránek OU ČSPLO
Vladimír Bělka